رشتخوار- قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوي از اختصاص اعتبار ويژه به استان براي راه اندازي واحدهاي صنعتي داراي پيشرفت فيزيکي بالاي ۶۰ درصد و شروع به کار مجدد کارخانه‌های تعطيل داراي توجيه اقتصادي خبر داد.

آغاز به کار واحدهاي صنعتي تعطیل شده خراسان رضوی

عليرضا رشيديان در جلسه شوراي اداري شهرستان رشتخوار، از اختصاص 990 ميليارد تومان به استان خراسان رضوي براي شروع به کار مجدد کارخانه‌های تعطيل داراي توجيه اقتصادي خبر داد. رشيديان با اشاره به سفر اخير معاون اول رئيس جمهور به مشهد و برگزاري جلسه اقتصاد مقاومتي استان با حضور ايشان، تصريح کرد: يکي از اصلي ترين تأکيدات دکتر جهانگيري در اين جلسه کمک به واحدهاي صنعتي تعطيل داراي توجيه اقتصادي براي بازگشت به عرصه توليد و اشتغالزايي بود.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به ظرفيت‌هاي شهرستان رشتخوار در حوزه‌هاي کشاورزي و دامداري گفت: بخش جنگل در توليد محصول پسته پيشرفت قابل توجهي داشته، به نحوي که توان تبديل شدن به يکي از قطب‌هاي استان در کشت اين محصول راهبردی را دارد. وی کمبود آب در شهرستان را يکي از دغدغه‌هاي اصلي مسؤولان و مردم دانست و خاطرنشان کرد: با اصلاح الگوي کشت، استفاده از روش‌هاي نوين آبياري و ذخيره حداکثري روانابها و جلوگيري از هدررفت آن مي توان تا ميزان زيادي در مصرف آب کشاوزي صرفه جويي کرد.
وي به نقش شوراهاي اسلامي شهر و روستا در رسيدگي به مشکلات شهروندان اشاره کرد و گفت: رسيدگي به مشکلات حوزه مسکن، اشتغال روستايي از طريق استفاده از تسهيلات تعاوني و طرح کارآفريني اميد و بهسازي و آسفالت راه‌هاي روستايي باید با کمک دولت و مساعدت شوراها پيگيري شود.
وی بر لزوم اتخاذ حمايت‌هاي لازم از پروژه کارخانه فولاد شهرستان با هدف راه اندازي سريع‌تر آن براي توسعه شهرستان و ايجاد فرصت‌هاي اشتغال پايدار تأکيد کرد و افزود: بهسازي و مرمت جاده‌هاي شهري و روستايي شهرستان بويژه محور رشتخوار- جنگل، مساعدت به طرح‌هاي هادي روستايي از طريق اهدای قير دولتي براي تسريع آن‌ها، توجه ويژه به مجتمع‌هاي آب روستايي و اجرايي شدن طرح‌هاي جمع آوري فاضلاب با مشارکت بخش خصوصي، تداوم نهضت مدرسه سازي از طريق بهره گيري از مساعدت‌هاي خيران، رسيدگي به مشکلات حوزه بهداشت و درمان، تسريع در روند تکميل پروژه استخر ورزشگاه‌هاي هزار و 200 نفره رشتخوار و جنگل از جمله
اصلي ترين مسایل مورد پيگيري شهرستان در سال جاري است.
وي ابراز اميدواري کرد، با بهره گيري حداکثري از تمام امکانات موجود دستگاه‌هاي اجرايي و بسيج همگاني زمينه براي خدمت رساني صادقانه به مردم و تحقق منويات رهبر معظم انقلاب در اجراي اقتصاد مقاومتي و بهبود وضعيتي معيشتي شهروندان فراهم شود. وی همچنين در ديدار با اهالي بخش جنگل در مسجد جامع اين شهر اظهار داشت: نياز امروز جامعه نيز تقويت همبستگي و بهره گيري از تجارب انقلاب اسلامي و دفاع مقدس براي تحقق توسعه متوازن است. وي گفت: تأکيد ما بر اين است که هيچ روستايي مشکل تأمين آب شرب سالم و بهداشتي نداشته باشد و به همين منظور احداث مجتمع‌هاي آبرساني در دستور کار قرار دارد.
رشيديان در ادامه به تشريح اقدام‌های دولت يازدهم در استان اشاره کرد و افزود: اجراي پروژه‌هاي آب رساني، گاز رساني و برق رساني، آسفالت معابر روستايي، احداث فضاهاي آموزشي و ... از جمله فعاليت هايي است که به منظور ارتقاي خدمت رساني به مردم صورت گرفته است.
گفتنی است، ملاقات عمومي استاندار خراسان رضوي با حضور تعدادي از مديران ستادي و مسؤولان دستگاه‌هاي اجرايي برگزار شد و شهروندان جنگل به صورت مستقيم و چهره به چهره مشکلات خود را با مقام عالي دولت در استان در ميان گذاشتند.
در ادامه سفر استاندار خراسان رضوي در شهرستان رشتخوار پنج پروژه عمراني نیز بهره برداري و کلنگ زني شد.
همچنین با حضور استاندار و مديران کل ادارات خراسان رضوي پنج طرح آب شيرين کن، آبياري تحت فشار ۸۰ هکتاري شهر جنگل و پروژه راه روستايي دو چاهي به باغ بخشي به بهره برداري رسيد و دوپروژه آموزشي و يک مجتمع آب شرب کلنگ زني شد.
در اين مراسم رشيديان گفت:طرح آب شيرين کن شهر جنگل در قالب سه ايستگاه با ظرفيت توليد هرکدام 10 هزار ليتر در شبانه روز و اعتباري بالغ بر 140 ميليون تومان عملياتي شد. وي همچنين با حضور مديران استاني و شهرستان رشتخوار طرح آبياري تحت فشار در سطح 84 هکتاراز مزارع پسته شهر جنگل را افتتاح کرد که با اعتبار 4626 ميليون ريال از محل بودجه کمک‌هاي فني-اعتباري سال 93 و 94واز محل
خود ياري 1917 ميليون ريال افتتاح شد. اين طرح مربوط به جهاد کشاورزي شهرستان بوده و از سيستم آبياري تحت فشار بابلر بهره برده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.