قدس آنلاین: دبیر هیأت دو و میدانی خراسان رضوی گفت: ما باید به پرورش استعداد‌ها به همان اندازه استعدادیابی توجه کنیم و تنها به فکر برگزاری مسابقات با تعداد بالا بدون هیچ سودی برای دوومیدانی استان نباشیم.

 نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر در انتظار حامی مالی

امیرعلی سعادتمند درباره فعالیت‌های هیأت دو و میدانی خراسان رضوی و برنامه‌های این هیأت در سال جاری افزود: از اواخر سال گذشته همزمان با ورود به هیأت تلاش شد تا از تمامی ظرفیت‌ها و افرادی که می‌توانستند به دو و میدانی در ابعاد گوناگون کمک کنند، حتی کسانی که در هیأت حضور نداشتند، اما وزن مثبتی را برای پیشرفت دو و میدانی ایجاد می‌کردند، دعوت به حضور و همکاری و همفکری شود. زمانی که به عنوان دبیر در هیأت حضور پیدا کردم، ما تنها سه کمیته فعال در هیأت داشتیم، اما هم اکنون این تعداد به 14 کمیته فعال رسیده که هرکدام با وظایف مشخص و استقلال مورد نیاز در حال فعالیت هستند، همچنین چهار نفر در ابتدا در هیأت مشغول فعالیت بودند که هم اکنون این عدد به 30 تا 40 نفر رسیده است.
سعادتمند افزود: هیأت رئیسه هیأت با مشورت و دریافت نظر مدیرکل ورزش و جوانان استان چیده شده و در مدت زمان 10 تا 15 روز آینده اعضای آن تشکیل جلسه خواهند داد که اولویت ما پس از تشکیل جلسه، بهره‌وری و مدیریت بیشتر منابع و ظرفیت‌ها از جمله سالن اختصاصی دو و میدانی است.
دبیر هیأت دو و میدانی خراسان رضوی مشکل عمده هیأت دوومیدانی استان را تربیت و پرورش استعداد‌ها دانست و گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته کار علمی خاصی در هیأت انجام نشده و برای پرورش و تربیت استعداد‌ها اقدام خاصی انجام نشده است که همین امر سبب شده ما نتوانیم در حال حاظر در زمینه قهرمانی فروغ گذشته را داشته باشیم.
وی تصریح کرد: هیأت دوومیدانی استان زیرمجموعه ورزش قهرمانی است، بنابراین باید هدف ما کسب مدال و نتایج خوب در کشور باشد و تنها راه کسب قهرمانی و کسب مدال، تأمین مربیان و ورزشکاران است که بتوانند وقت و زمان کافی را برای تمرین و حضور در مسابقات گوناگون را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه بسته دانش افزایی برای مربیان آماده شده است، افزود: بر اساس طرح‌های استعدادیابی فدراسیون و آکادمی ملی دوو میدانی ایران، ما در استان دوره‌های استعدادیابی و دانش افزایی مربیان را انجام می‌دهیم و بر همین اساس سرفصل‌های آموزشی و تمرینی برای مربیان، ورزشکاران و داوران تنظیم خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید به تولید مربی جدید توجه داشته باشیم، گفت: نخبه‌ها باید زیر دست بهترین مربیان آموزش ببینند، متأسفانه تاکنون هیچ فردی به پرورش استعداد‌ها ورود پیدا نکرده و فقط برگزاری دوره استعدادیابی مدنظر بوده است، اما ما سعی کرده‌ایم که این رویکرد را تغییر داده و با تیمی متخصص برای پرورش استعداد‌ها برنامه ریزی کنیم.
وی با اشاره به حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: حمایت از جوانان و استعداد‌های نخبه رشته دوومیدانی استان آغاز شده و به عنوان مثال در ابتدا برای هفت نفر از جوانان حقوق پیش بینی شده است و تا کسب سهیمه مسابقات آسیایی ویتنام این روند ادامه خواهد داشت و در ادامه هم تصمیم داریم همین جوانان و مربیانی را که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، حمایت کنیم تا بتوانیم پشتوانه خوبی را برای تیم بزرگسالان استان به وجود بیاوریم.
وی با اشاره به کسب مقام قهرمانی جوانان کشور در بخش پسران و دختران و همچنین کسب یک مقام نایب قهرمانی کشوری در بخش بانوان گفت: موفقیت‌هایی که در سطح کشور طی یک هفته اخیر به دست آمد، حاصل تلاش مربیان و ورزشکاران است، زیرا مسؤولان هیأت فقط نقش حمایتی دارند.
دبیر هیأت دو و میدانی خراسان رضوی با بیان اینکه متأسفانه در زمان حضور برخی مسؤولان پیشین هیأت فقط برنامه‌هایی که جنبه تبلیغاتی داشت و فایده خاصی برای ورزشکاران و رشته دوومیدانی نداشت، برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های همگانی فقط با حضور اسپانسر برگزار خواهد شد و هیأت هیچ هزینه‌ای را برای انجام برنامه‌های همگانی در نظر نگرفته است، زیرا این برنامه‌ها سودی به حال ورزشکاران و و ورزش حرفه‌ای ندارد و در چارچوب وظایف هیأت نیست.
وی با تأکید براینکه تمام تصمیم گیری‌ها در هیأت گروهی و با مشورت انجام می‌شود، گفت: تمامی فعالیت‌های هیأت با نظر کمیته فنی برنامه ریزی و برگزار می‌شود و هر مسؤول هیأت فقط یک رأی دارد.
وی از حضور یک باشگاه در لیگ برتر کشور خبر داد و افزود: در حال تلاش هستیم که حضور یک نماینده از خراسان رضوی در لیگ برتر دوومیدانی محقق شود، خوشبختانه تیم خوبی در هیأت فعالیت می‌کنند که این بزرگ‌ترین ظرفیت ماست. ما از تمامی افراد دعوت به فعالیت کرده‌ایم و حتی از مسؤولان قبلی دعوت کرده‌ام که در هیأت حضور پیدا کنند، اما متأسفانه به حاشیه پرداخته‌اند و مانع پیشرفت می‌شوند، ولی با ظرفیتی که در هیأت وجود دارد، هیچ اتفاقی نمی‌تواند ما را از مسیر خود منحرف کند.
سعادتمند اولویت اصلی هیأت دوومیدانی استان را توجه به جوانان و استعدادیابی بیان کرد و گفت: ما به برگزاری مسابقات پرتعداد توجهی نداریم، زیرا در حال حاضر استان خراسان رضوی که روزی تیم ملی را تشکیل می‌داد و در تمام رده‌ها دو تا سه قهرمان ملی داشت، در بزرگسالان به جز چند چهره بازیکن خاص دیگری برای ارایه ندارد، به همین دلیل باید ما بیشتر به پرورش استعداد‌ها آینده این رشته در استان برای بازگشت به دوران طلایی گذشته استفاده کنیم.
وی در پایان گفت: هدف ما ایجاد منابعی ثابت برای قهرمانان و مربیانمان است که امیدواریم بتوانیم با حضور حامیان مالی این امر را محقق کنیم، همچنین در نظر داریم با ثباتی که در هیأت به وجود آمده، فضایی به وجود آوریم تا قهرمانان استانمان بتوانند افتخارات دوومیدانی خراسان رضوی را بار دیگر تکرار کنند؛ زیرا این استان می‌تواند در این رشته ورزشی در کشور اول باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.