همزمان با برگزاری اولین نماز جمعه بخش هلالی شهرستان جغتای، اولین وقف برای اقامه و نشر فرهنگ اسلام و نماز جمعه و مصلی نماز جمعه این بخش به ثبت رسید.

نخستین وقف برای نماز جمعه در جغتای به ثبت رسید

به گزارش قدس آنلاین، احمد محمدیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای در گفتگو با  خبرنگار اداره کل اوقاف خراسان رضوی از ثبت بیست و یکمین وقف جدید شهرستان جغتای در سال جاری خبر داد.
وی گفت: زوج نیکوکار و خیر اندیش حسین کیوانلو و محترم ریواده شش ساعت آب و حدود 17000 متر مربع اراضی مربوطه را به ارزش حدودا 420 میلیون ریال از چاه دادیان علیا واقع در روستای ریواده را همزمان با برگزاری اولین نماز جمعه بخش هلالی شهرستان جغتای برای اقامه و نشر فرهنگ اسلام و نماز جمعه و مصلی نماز جمعه بخش هلالی وقف کردند.
مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای اذعان داشت: باید از ظرفیت نماز جمعه برای ترویج سنت حسنه وقف و از ظرفیت وقف برای ترویج نماز جمعه استفاده شود.
وی گفت: در فضیلت نماز جمعه همین بس که سوره ای در قرآن کریم به همین نام آمده است و در آنجا با صراحت مومنان را به حضور در نماز جمعه، این واجب الهی دعوت فرموده است.
مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای افزود: نماز جمعه از منظر مقام معظم رهبری عنصر حفظ کننده نظام، وسیله تربیت اسلامی، سنگر مقابله با تهاجم فرهنگی، سنگر دفاع از انقلاب اسلامی، نقطه آرامش دلها و قلب فرهنگی هر شهر است.
وی گفت: وقف و نماز جمعه هر دو از احکام الهی است و پیامبر گرامی اسلام همزمان با ایجاد اولین موقوفه جهان اسلام یعنی ساخت مسجد قبا راهی مدینه شدند و در وادی "رائونا" اولین نماز جمعه را هم برگزار کردند.
محمدیان ادامه داد: نماز جمعه برنامه هفتگی پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده است؛ می توان گفت مهم ترین کارکرد نماز جمعه که شعار دین و پیام اسلام است بصیرت افزایی و دشمن شناسی می باشد.
مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای افزود: باید از ظرفیت عظیم وقف برای ترویج نماز جمعه و از ظرفیت نماز جمعه برای تبلیغ و ترویج این سنت نبوی که دارای کارکرد های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است استفاده کرد.
گفتنی است شهرستان جغتای غربی ترین شهرستان استان خراسان رضوی و با جمعیت 48هزار نفر می باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.