قدس آنلاین- یزد : استاندار یزد گفت : جهان باید به سمت عقلانیت گام بردارد و هر جا فكر و عقلانيت حاكم باشد حقوق و كرامت انساني رعايت مي شود

جهان باید به سمت عقلانیت گام بردارد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سیدمحمد میرمحمدی در دیداربا استانداران سابق شهر های ترکیه اظهار داشت: با کشور تركيه اشتركات زيادي داريم ، با این کشور همسایه هستیم و بسیاری از مردم ترکیه مانند ما مسلمان هستند و طبيعي است كه هم آیین اسلام و هم همسايگي ايجاب كند ارتباطات و رفت و آمدهاي بيشتري بین دو کشور برقرار باشد .

وی افزود : در کشورهای اسلامی زمينه هاي رشد و ترقي مي تواند بيشتر از اينها باشد اما در جهان اسلام كمتر به منابع انساني ، فناوري ، آموزش وپژوهش توجه شده که كشورهاي اسلامي مي توانند در این زمینه ها به هم كمك و همديگر را تقويت كنند.
استاندار خاطرنشان ساخت : اين سؤال وجود دارد كه چرا در كشورهاي اروپايي جنگ را نمي بينيم ولي در كشورهاي جهان اسلام هر زمان و در هر منطقه ای شاهد جنگ و خونریزی هستیم.
وی تصریح کرد : هر جا فكر و عقلانيت حاكم باشد حقوق و كرامت انساني رعايت مي شود و جائي كه احساسات و مزدوري حاكم باشد نتيجه اش همين شرايط فعلي منطقه است.

عالی ترین مقام اجرائی استان ادامه داد: اگر هر كشور مسلماني احساس كند كه كشور مسلمان ديگري در حال پيشرفت است بايد لذت ببرد و جمهوری اسلامی ایران نیز آن زمان كه تركيه از تورم بسيار شديد و شرایط بد اقتصادی خارج شد بسيار خوشحال گردید كه كشور همسايه و مسلمان ترکیه در حال پيشرفت است.
میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروز پولهای کشورهای اسلامی در كشورهايي خرج مي شود كه كمكی به اسلام نمي شود در حاليكه آن کشورها هميشه دنبال منافع خود هستند.
استاندار یزد عنوان کرد  : ضروری است روابط و مناسبات كشورهاي اسلامي تقويت شود، گسترش يابد و مباحث مطرح شده در دو روز هفتمین کنفرانس مجمع جهانی اسلام در یزد بتواند چشم انداز و نقشه راه موثری را در اختیار حاکمان،  مسئولان و مديران ارشد كشورهاي اسلامي بگذارد.
وی با اشاره به ظرفیت های خوب استان در حوزه های مختلف اظهار داشت : یزد از پتانسیل های بالایی در زمینه های صنعتی ، معدنی ،گردشگری ، انرژی خورشیدی و علم و فناوری برخوردار است .
میرمحمدی در پایان سخنان خود بر گسترش روابط با کشور ترکیه و استفاده از ظرفیتهای این کشور برای صادرات محصولات مختلف از جمله کاشی و سرامیک از استان یزد تاکید کرد.
دو استاندار سابق شهر های ترکیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی شایسته استان یزد در هفتمین کنفرانس مجمع جهانی اسلام گفتند : جمهوری اسلامی ایران از کشورهای مهم منطقه و جهان است و می تواند نقش بسیار مهمی در وحدت و اتحاد کشورهای منطقه و جهان اسلام داشته باشد.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.