دبیرکل سازمان ملل متحد قصد دارد ماه ژوئن (تیرماه) آخرین سفر خود به فلسطین اشغالی را پیش از پایان دوره دبیرکلی اش بر این سازمان انجام دهد.

آخرین سفر «بان‌کی‌مون» به فلسطین اشغالی در ماه ژوئن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد قصد دارد برای آخرین بار و قبل از اتمام دوره ریاستش بر این سازمان به فلسطین اشغالی سفری داشته باشد و با مقامات فلسطینی و صهیونیستی دیدار کند.
به نوشته وبگاه خبری «تایمز اسرائیل» هنوز جزئیات بیشتری از برنامه سفر یا اهداف آن اعلام نشده اما آقای بان احتمالا در روزهای 26 تا 28 ژوئن (یک ماه بعد) به این منطقه سفر خواهد کرد. دوره دبیرکلی بان بر سازمان ملل درپایان ماه ژوئن به اتمام می‌رسد.
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه نیز اعلام کرد که فلسطینی‌ها در غزه بطور روزافزونی دچار ناامیدی شده‌اند اما کارهای کمی برای بیان این شرایط انجام شده و مشخص نیست چه زمانی خشم آنها فوران خواهد کرد.
«نیکولای ملادنوف» به شورای امنیت سازمان ملل گفت که ماه جاری میلادی (مه) شاهد بیشترین تشدید خشونت‌ها در غزه از سال 2014 بود و این حوادث وضعیت آتش‌بس کنونی را تهدید می‌کند.
وی همچنین اعلام کرد که گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه متشکل از چهار دولت و سازمان بین‌المللی شامل آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و سازمان ملل در حال آماده سازی گزارشی حول تعویق افتادن راه حل دو دولتی و چگونگی پیشبرد و تعداد کشورهای حاضر در نشست پاریس جهت احیای مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.