قدس آنلاین: مدیر کل مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس از ساخت ۱۰۸ هزار کلاس درس در سطح کشور توسط خیرین خبر داد.

ساخت ۱۰۸ هزار کلاس درس توسط خیرین در کشور

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، جعفری در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اظهار داشت : هم اکنون خیرین ۱۰۸ هزار کلاس درس معادل ۲۰ درصد از مجموع مدارس سطح کشور را ساخته اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۵۰ جشنواره خیرین مدرسه ساز در کشور برپاشده است، ادامه داد: در مجموع این جشنواره ها خیرین هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در امر مدرسه سازی و تعمیر و تجهیز آن متعهد شدند.

جعفری با بیان اینکه جشنواره های خیرین مدرسه ساز در سطح کشور از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری با برپایی آن در استان یزد آغاز شده است، افزود: آخرین جشنواره نیز در تهران ۱۱ خرداد ماه سال جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود.

 وی با تاکید بر امر مدرسه سازی در سطح کشور،خاطر نشان کرد: ائمه اطهار و معصومین نیز بر مشارکت در این فریضه بسیار سفارش کرده اند.

*حذف مدارس خشتی و گلی

استاندارخراسان شمالی نیزگفت: مدارس خشتی و گلی استان تا پایان دولت تدبیر و امید در منطقه حدف می شود.

سید علی اکبر پرویزی اظهارداشت: وجود مدارس خشتی و گلی در سطح استان چهره نازیبایی دارد و خود این امر یک نقطه آسیب است بنابراین تلاش می شود تا پایان  عمر دولت تدبیر امید این مدارس در استان حذف شوند.

وی ادامه داد: تاکنون عملیات تخریب و بازسازی ۳۸ مورد از مدارس خشتی و گلی در استان شروع شده و مابقی این مدارس نیز در دستور کار قرار می گیرد.

پرویزی خاطرنشان کرد: دولت بنا دارد در سطح استان تا پایان دولت تدبیر و امید نسبت به نوسازی یک هزار کلاس درس اقدام کند.

وی با تاکید بر واگذاری پروژه های نیمه تمام آموزشی استان به بخش خصوصی،افزود: دولت در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی به دنبال فروش نیست بلکه خواهان این است که مدارس نیمه تمام در کمترین زمان به بهره برداری برسند.

وی با اشاره به این که هم اکنون در سطح مدارس استان به لحاظ ساخت و ساز،شاهد تحول بزرگی هستیم،عنوان کرد: در سال های گذشته خیلی در حوزه مدرسه سازی اقداماتی در استان انجام نشده و مدارس فرسوده بودند.

وی گفت: به رغم اینکه دولت تلاش می کرد ساخت پروژه جدیدی را در استان ها آغاز نکند تا پروژه ها نیمه تمام با اولویت پیشرفت فیزیکی تکمیل شوند اما با حذف مدارس خشتی و گلی این استان در سفر کاروان تدبیر و امید به منطقه موافقت کرد.

وی با بیان اینکه دولت طی سه سال گذشته توجه زیادی به مدرسه سازی در استان داشته است،گفت: طی سال های گذشته علاوه بر اعتبارات سفر رهبری دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به استان کمک کرده است.

*کمک 55 میلیارد ریالی خیرین

مدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیز در این جشنواره اظهارداشت: از جشنواره هشتم تا این جشنواره هجدهم، ۶۵۰ خیر حقیقی و حقوقی در استان مشغول به فعالیت شده اند.

 ابوالقاسم بابایی ادامه داد: سال گذشته در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان ۵۵ میلیارد ریال توسط ۵۴ خیر به حوزه مدرسه سازی کمک شد.

*پروژه های نیمه تمام نیازمند اعتبار

وی یادآورشد: هم اکنون ۴۵ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که برای تکمیل آن ۳۹۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز دارد.

بابایی عنوان کرد: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس تخریبی در استان وجود دارد که باید مورد بازسازی قرارگیرد.

*احداث 10 مدرسه جدید

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جشنواره اظهارداشت: مقرر شده از سوی بنیاد برکت در استان ۱۰ مدرسه جدید احداث شود.

براتعلی حاتمی ادامه داد: امیدواریم به کمک محمع خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان ،گردهمایی خیرین کشوری و متمکنین خراسان شمالی طی تیر و یا اوایل مرداد ماه سال جاری در تهران برگزارشود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.