قدس آنلاین-شهرکرد، آناهیتا موجودی؛ از نظر تولید دارو سالانه بیش از ۹۵ درصد تولید و نیاز در داخل کشور انجام می گیرد .

دامپزشکی رقابتی باید به یک دامپزشکی مسئولیت پذیر تبدیل گردد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور امروز 5 خرداد در سومین کنگره  بین المللی فارماکولوژی که در استان چهارمحال و بختیاری برگزار گردید حضور یافت و به عنوان سخنران افتتاحیه گفت: دامپزشکی رقابتی باید به یک دامپزشکی مسئولیت پذیر تبدیل گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود در کشور 1600 واحد تولید کننده دارو، 200 مرکز توزیع کننده دارو و 1700 داروخانه داریم.
دکتر هاشم زاده گفت: از نظر تولید دارو شاید سالانه بیش از 95 درصد تولید و نیاز در داخل کشور انجام می گیرد .
وی به چند چالش در حوزه دارو و درمان اشاره کرد و گفت: مصرف القایی بیش از حد است که سلامت مواد غذایی را به خطر می اندازد .
هاشم زاده مساله دیگر را در حوزه قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: نیاز است برخورد قانونی در این موضوع صورت گیرد که این خود فقط مساله مالی نیست بلکه به خطر انداختن بهداشت و سلامت جامعه است.
وی مصرف دارو در کشور را بیش از 3 تا 4 درصد حد مجاز در کشور خواند که آن را مشکل اساسی، و دلیل آن را دارو هایی است که خارج از چرخه  نسخه نویسی صورت می گیرد و وارد بازار مصرف می شود دانست .
معاون تشخیص و درمان سازمان در ادامه تهدید بیش از حد مصرف را متاسفانه در بقایای فراورده های خام دامی دید و گفت: با توجه به اینکه سازمان فرایندهای پایش دارد و پایش نشان داده که فرآورده های ما کاملا" سالم می باشد.  

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.