مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه شب به وقت واشنگتن (بامداد پنجشنبه به وقت تهران)، به ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران رای داد.

رای نمایندگان آمریکایی علیه خرید آب سنگین از ایران / کاخ سفید: وتو می کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نمایندگان این مجلس با 251 رای مثبت در مقابل 168 رای منفی، طرح 'ران دسانتیس' نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدا را تصویب کردند.
پیش از این، طرح مشابهی در سنای آمریکا شکست خورده بود.
ماه گذشته دولت اوباما توافق کرد که 32 تن آب سنگین را به بهای 8.6 میلیون دلار از ایران بخرد. مصوبه مجلس نمایندگان بر آن توافق تاثیری نخواهد داشت، بلکه خریدهای سال آینده را ممنوع خواهد کرد. 
مصوبه مجلس نمایندگان باید به تایید سنا نیز برسد. کاخ سفید گفته است این طرح را وتو خواهد کرد. 
یک رسانه آمریکایی نیز امروز با انتشار خبر مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا در مورد خرید آب سنگین اذعان کرد که 'دولت ایران نیز به دنبال حکم دیوان عالی آمریکا برای توقیف دو میلیارد دلار از اموال ایران عنوان کرده که در رابطه با فروش و انتقال آب سنگین به ایالات متحده احتیاط می‌کند.'
به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران حدود دو هفته پیش از ادامه مذاکره برای فروش آب سنگین به آمریکا خبر داده و گفته بود: 'این فرایند در جریان است، قرار بود که آب سنگین برود اما بعد از قضیه 2 میلیارد دلار احتیاط کردیم. فعلا در حال مذاکره هستیم و باید نحوه پرداخت پول کاملا مشخص شود.'

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.