«محمدعلی نظام زاده» نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه روز پنجشنبه گفت: هدف ما جذب پژوهشگران مستعد ایرانی در خارج و فراهم کردن امکان ادامه فعالیت آنان در داخل کشور است.

هدف ما جذب پژوهشگران مستعد ایرانی در خارج است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، نظام زاده که برای شرکت در ششمین کنفرانس بین المللی دانشجویان و دانش آموختگان ایرانی مقیم ترکیه در آنکارا به سر می برد افزود: مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به مسایل علمی و فناوری کشور دارند.
وی تصریح کرد: رهبر انقلاب بر این نکته که ایران باید در زمینه علمی حرف اول را بزند تاکید دارند. پیشرفت های ایران در زمینه های هوافضا، نانو و علوم مختلف محسوس است و نتایج علمی خوبی از این پیشرفت ها به جهان ارایه شده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه در مورد نشست های علمی دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: دانشجویان و دانش آموختگان ایرانی در کشورهای مختلف از جمله در ترکیه، مالزی، تاجیکستان، هند و دیگر کشورها هر سال کنفرانس های علمی برای ارایه تحقیقات و پژوهش های پژوهشگران ایرانی برگزار می کنند و حتی در برخی کشورها هر شش ماه یکبار این کنفرانس ها برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه کنفرانس های دانشجویان و پژوهشگران ایرانی مقیم ترکیه با نگاه بین المللی برگزار می شود، گفت: نشست سال جاری با همکاری دانشگاه های تبریز و آنکارا برگزار می شود.
وی با تاکید بر اینکه سطح علمی مقالات ارایه شده در این کنفرانس ها هر سال افزایش می یابد،گفت: بخش عمده کارهای علمی در کشورهای مختلف از سوی محققین جوان انجام می شود و در ایران نیز در زمینه هسته ای به رغم اینکه میانگین سنی دانشمندان ایرانی کم بود پبشرفت های ایران در این زمینه بر همگان آشکار است.
نظام زاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه های علمی و فناوری گفت: مشروح سخنان مقام رهبری در خصوص مسایل علمی و فناوری در یک سی دی جمع آوری شده که بالغ بر هشت هزار صفحه است و محققان می توانند سخنان مقام رهبری را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: سخنان فراگیر رهبر انقلاب در زمینه مسایل علمی نشانگر اهتمام کشورمان و اسلام به مسایل علمی است و با برپرپایی چنین کنفرانس هایی امکان شناسایی استعدادهای برتر میسر می شود و در بعد از آن نیز این استعدادها مورد حمایت قرار می گیرند.
حجت الاسلام نظام زاده گفت: هدف ما جذب پژوهشگران مستعد ایرانی در خارج و فراهم کردن امکان ادامه فعالیت آنان در داخل کشور است.
وی تاکید کرد: در عین حال هر ایرانی در هر جایی نماینده کشور است و ایرانیانی که در هر نقطه جهان با تکیه بر ایرانی و اسلامی بودن خود جنبه دینی و ملی ایران را نشان دهد مایه افتخار و غرور ایرانیان است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.