فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن در نشستی خبر ضمن تأکید بر حمایت ملموس جامعه جهانی به ویژه ایران و عربستان از گفت‌وگوهای صلح یمن اعلام کرد به طرف‌های یمنی پیشنهاد تشکیل کمیته نجات اقتصاد یمن را داده است.

پیشنهاد ولد الشیخ برای تشکیل «کمیته نجات اقتصاد یمن»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن تأکید کرد پایه‌های اولیه گفت‌وگوهای صلح یمن نتایج نشست کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس و شورای امنیت سازمان ملل است.

شبکه خبری «الجزیره»، گزارش داد ولد الشیخ در نشستی خبری از کویت گفت هر رویکردی که خواستار حذف یکی از طرف‌های یمنی در این گفت‌وگوها باشد مردود خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه کدام گروه نقش اصلی در کارشکنی در روند گفت‌وگوها را دارد گفت: با توجه به عدم اعتمادی که میان دو گروه وجود دارد ما به هر دو طرف این حق را می‌دهیم که نظرات خود را مطرح کنند به همین دلیل اعتمادسازی و حل مشکلات اساسی موجود میان دو گروه زمان بر است و نمی‌توان مسئولیت این روند را بر عهده طرف خاصی دانست.

ولد الشیخ گفت به طرف‌های یمنی پیشنهاد داده‌ام که برای نجات دادن وضعیت اقتصادی کشور «کمیته نجات اقتصاد یمن» تشکیل شود که البته باید دو طرف تضمین‌هایی در این زمینه ارائه دهند تا توافق‌های ایجاد شده با شکست مواجه نشوند.

وی تأکید کرد کشورهای منطقه‌ای از جمله ایران و عربستان و جامعه جهانی حمایت همه جانبه و ملموسی از گفت‌وگوهای صلح یمن داشته‌اند.

فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن تأکید کرد طرف‌های یمنی باید به مسئولیت‌های خود را درباره حفظ آتش‌بس در یمن پایبند باشند و درباره مسأله آزادی اسرا و بازداشتی‌های دو طرف گفت باید مسأله اسرا و بازداشتی‌ها تا پیش از ماه رمضان حل شود.

ولد الشیخ در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اجرای حکم اعدام چند اسیر در یمن ضمن محکوم کردن این اقدام تأکید کرد سازمان ملل این پرونده را پیگیری می‌کند.

حدود سه روز پیش (23 می) گروهک تروریستی داعش در جنوب یمن سه  عضو انصار الله یمن را که به اسارت گرفته بودند به طرز وحشیانه‌ای اعدام کرد.

داعش در این عملیات یک قربانی را گردن زد، قربانی دیگر را به ضرب گلوله کشت و یک نفر دیگر را با کوبیدن یک صخره بر روی جمجمه‌اش به قتل رساند و تصاویر اقدام خود را در فضای مجازی منتشر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.