رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: در هیچ زمانی به آمریکایی ها خوش بین نبودیم.

ولایتی: در هیچ زمانی به آمریکایی‌ها خوش‌بین نبودیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پارس نیوز، علی اکبر ولایتی در اختتامیه همایش ملی پزشکی در تمدن ایران و اسلام در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه در سال 1268 اساتیدی برای تدریس در دارالفنون از دیگر کشورها وارد کشور شدند عنوان کرد: این افراد معتقد بودند پزشکی در ایران بیشتر مربوط به دعانویسی بوده و برای اثبات سخنان خود دلایلی را ارائه می‌دادند.

وی با بیان اینکه موضوع طب سنتی در ایران یک امر اساسی است، اظهار کرد: به دلیل اهمیت این نوع طب در فرهنگستان علوم پزشکی کمیته ای به نام طب سنتی برقرار شد.

ولایتی به افتتاح کمیته فرهنگ و تمدن که با تصویب شورای عالی فرهنگی به افتتاح رسیده بود، اشاره و تاکید کرد:‌این کمیته در جهت خودشناسی و افزایش اعتماد به نفس در میان دانشجویان برای اینکه آنان متوجه باشند اگر استعدادهایشان بیشتر از غربی ها نباشد کمتر نبوده و گمان نکنند تمام علوم در اختیار خارجی ها است تشکیل شد.

وی ادامه داد: تالیف کتاب های مختلف توسط افراد متفاوت ، ایجاد دو واحد تمدن اسلامی ، برگزاری کنگره و ... نیز از دیگر اقداماتی است که به این دلیل که دانشجویان با فرهنگ اسلامی و ایرانی آشنا شوند انجام شده است.

وی با تاکید بر وجود 1300 نفر ریاضی دان در تاریخ تمدن اسلام گفت:‌هم‌چنین در یکی از کتاب هایی که به تالیف رسیده است از سی هزار عنوان کتاب در موضوع پزشکی اسلامی نام برده شده است.

ولایتی با اشاره به پیش تازی ایرانیان در علم نجوم عنوان کرد: در قرن چهارم تا پنجم یکی از دانشمندان اسلامی معتقد بود که زمین به دور خود می چرخد هم‌چنین خواجه نصیر در کتاب شهر اشارات به نقل از ابن سینا سیاره زهره را همچون خالی بر صورت خورشید تصور می‌کند.

وی تنوع اقلیم ها در ایران را بسیار زیاد دانست و افزود: تنوع اقلیم ها موجب شده است تا گیاهان دارویی در کشور ما سابقه طولانی داشته باشند . حدود 7 هزار و 500 تا 800 نوع گیاه در ایران وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه هسته‌ اصلی پزشکی اسلامی از ایران و مرکز جندی شاپور شکل گرفت گفت:‌ در علم طب ایرانیان مانند نجوم پیشتاز بودند. هم‌چنین در مورد اهمیت درمان بیماری و بیماران تاکید زیادی در اسلام داریم.

وی با اشاره به برخی از اشتباهات و سوء استفاده های رایج در طب سنتی عنوان کرد: برخی از سودجویان نسخه‌های مختلفی را برای درمان بیماری‌ها می پیچند از جمله انداختن قطعه ای آهن در آب یا حجامت کودکی که تازه به دنیا آمده است و از این راه پول های زیادی را به جیب می زنند.

ولایتی همچنین در جمع خبرنگاران بر لزوم برگزاری چنین همایش هایی تاکید و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اقدام به انجام یک کار ارزشمند در جهت احیای طب سنتی در تاریخ پزشکی ایران و اسلام کرده است.

وی با بیان اینکه در هیچ زمانی به آمریکایی‌ها خوش‌بین نبوده ایم، تصریح کرد: به این دلیل که از آنان حسن نیتی سراغ نداریم و اقداماتی که انجام می‌دهند خلاف توقع ما نیست.

وی ادامه داد: ایران در دفاع از حقوق خود پا برجا ایستاده و تحت تاثیر تلقینات آمریکایی ها و وابستگان آن‌ها در منطقه قرار نمی‌گیرد ما به آنچه منافع ایران و امت اسلامی است عمل می‌کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.