سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق گفت: سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق برای سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان های مرزی تمایل دارند.

تمایل سرمایه گذاران اقلیم کردستان برای حضور در ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «سعدالله مسعودیان» عصر پنجشنبه در جلسه بررسی جذب سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق در اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: خوشبختانه در استانداری کرمانشاه بخشی برای تسهیل کار سرمایه گذاران در استان کرمانشاه تشکیل شده است. 
وی با بیان اینکه در اقلیم کردستان عراق سرمایه گذاران بسیاری برای حضور در ایران وجود دارد، بیان کرد: باید پروژه های در دست اجرا، راکد و نیمه تکمیل را به سرمایه گذاران عراقی معرفی کنیم. 
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه افزود: در استان کرمانشاه ده ها پروژه به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام باقی مانده که می توان آن ها را به سرمایه گذاران اقلیم معرفی کرد. 
مسعودیان عنوان کرد: چهار تا شش سرمایه گذار اقلیم کردستان هم اکنون در ایران مشغول به فعالیت هستند و بسیاری دیگر نیز برای حضور در کشورمان اعلام آمادگی کرده اند. 
وی ظرفیت های کرمانشاه برای حضور سرمایه گذاران خارجی را منحصر به فرد دانست و گفت: استانداری کرمانشاه در حال طراحی پروژه های مورد نظر برای معرفی به سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق است.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه اظهار داشت: باید در استان های مرزی کرمانشاه و کردستان که از نظر فرهنگی به کردستان عراق نزدیک هستند زمینه های حضور سرمایه گذاران عراقی را فراهم کنیم. 
مسعودیان پیش بینی کرد که در آینده ١٠ تا ١٥ میلیون دلار سرمایه گذاری اقلیم کردستان عراق در ایران انجام خواهد شد. 
مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز اعلام کرد:٢٠ پروژه بدون مشکل و یا کم مساله کرمانشاه تا پایان خرداد ماه تهیه و به سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق برای اجرا معرفی می شود.
محسن دارابی اظهار داشت: استان کرمانشاه به جد به دنبال جذب سرمایه گذاری است و ماموریتی جز بهبود وضعیت اقتصادی ندارد. 
وی افزود: اولویت سرمایه گذاران عراقی در ایران به ترتیب انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی است. 
مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: تله کابین طاق بستان، ساختمان کنار هتل پارسیان، پالایشگاه کرمانشاه، اسید سیتریک، هتل پاوه، مونوریل کرمانشاه، گلخانه سرپل ذهاب، مجتمع دامداری میرآباد، مجتمع خوراک دام فیزنیا و قطعه دوم راه آهن کرمانشاه آماده معرفی به طرف عراقی است. 
دارابی تاکید کرد: می توانیم ظرفیت خالی کارخانه های آرد و رب گوجه را در اختیار سرمایه گذارن عراقی قرار دهیم. 
وی افزود: طرح های توریسم سلامت نیز از اولویت های ما است که می توانیم به طرف عراقی معرفی کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.