سفیر سوئیس در تهران از سه برابر شدن مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با کشورش طی دو تا سه سال آینده خبر داد.

مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با سوئیس سه برابر می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا جولیو هاس روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از آثار تاریخی کاشان و دیدار با شهردار این شهر اظهار کرد: توسعه اقتصادی و همکاری بازرگانی نیازمند فرآیند خاص و زمان بر است.
وی با ابراز خوش بینی از مبادلات ایران و سوئیس افزود: توسعه اقتصادی طرفین بسیار مثبت، عملیاتی و قابل دستیابی است.
هاس، انجام کارهای اجرایی و تلاش دو طرفه را مورد تاکید قرار داد و گفت: درحال حاضر موج بزرگی از شرکت‌ های سوئیسی برای سرمایه‌ گذاری به بازارهای ایران می‌آیند.
وی با تاکید بر این که کاشان پتانسیل خوبی برای جذب سرمایه ‌گذاری دارد، گفت: توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف با این شهر وجود دارد و در صورت مشاهده کوچک ترین اعلام آمادگی شرکت‌های سرمایه‌گذار در این خصوص وسیله این ارتباط و همکاری را فراهم خواهند کرد.
سفیر سوئیس، بررسی و انجام سرمایه‌ گذاری چند میلیارد دلاری سوئیس در ایران را خاطرنشان‌ کرد و گفت: معتقدم که سرمایه‌گذاری در تهران به حاشیه‌ها و شهرهای مجاور نیز خواهد رسید و چه بسا سرمایه‌گذاران به لحاظ ازدحام و سختی مشکلات خاص پایتخت در شهرها و حاشیه‌های خارج از تهران سرمایه‌گذاری می کنند.
شهردار کاشان نیز در این دیدار گفت: کاشان یکی از شهرهای مهم و تاریخی ایران و به گمان باستان ‌شناسان قدیمی‌ترین شهر ایران و جهان است.
سیدمحمد ناظم رضوی با اشاره به یافته ‌های هفت هزار و 500 ساله تپه‌های باستانی سیلک در کاشان افزود: مردمان کاشان صنعتگر، دانش ‌پیشه و دارای اعتقادات مذهبی قوی هستند.
به ‌گفته ‌وی، درحال حاضر کاشان با تکنولوژی جدید و فعالیت بیش از یکهزار کارخانه فرش ماشینی یکی از قطب‌های تولید فرش ماشینی دنیاست.
ناظم ‌رضوی، کاشان را قطب تولید گیاهان دارویی و استحصال عرقیات، گلاب و اسانس به ‌شکل منحصر به ‌فرد دانست و گفت: همه این ها ظرفیت‌های ممتاز این شهر با حفظ جایگاه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در ادوار مختلف تاریخی ایران است.
وی در ادامه همکاری و تبادلات فرهنگی کاشان با سوئیس را خواستار شد و گفت: کاشان برای خواهرخواندگی با شهرهای دارای اشتراک در اروپا و سوئیس اعلام آمادگی می‌کند.
سفیر سوئیس و شهردار کاشان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان در آیینی درخت دوستی کاشتند.
سفیر سوئیس همچنین از جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی کهن باغشهر نیاسر در 20 کیلومتری کاشان دیدن کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.