التهاب چیزیست که شاید درگیرش باشید ولی اصلا ندانید چیست، این مشکل در طولانی مدت مشکلات زیادی به بار می آورد و حتی موجب مرگ می شود. برای مبارزه با التهاب می توانید تغییراتی در برنامه غذایی خود دهید. در ادامه غذاهایی را که با مشکل التهاب و درد مبارزه می کنند به شما معرفی می کنیم.

با این غذاها به جنگ التهاب و درد بروید         سلامت نیوز

به گزارش قدس آنلاین التهاب چیزیست که شاید درگیرش باشید ولی اصلا ندانید چیست، این مشکل در طولانی مدت مشکلات زیادی به بار می آورد و حتی موجب مرگ می شود. برای مبارزه با التهاب می توانید تغییراتی در برنامه غذایی خود دهید. در ادامه غذاهایی را که با مشکل التهاب و درد مبارزه می کنند به شما معرفی می کنیم.

روغن زیتون

محققان ترکیبی به نام اولئوکانتال را در روغن زیتون خاص پیدا کرده اند، که آنزیم های التهاب را به همان روش ایبوپروفن مهار می کند. روی سبزیجات و سالاد روغن زیتون بریزید، تا بتوانید از خواص اولئوکانتال بهره مند شوید.

آناناس

بروملین، یک آنزیم هضم پروتئین در آناناس است، که التهاب را کاهش می دهد. تحقیقات نشان داده خوردن آناناس می تواند درد را در بیماران مبتلا به آرتروز زانو و آرتریت روماتوئید کاهش دهد. همچنین این ماده می تواند باعث کاهش تورم در بیماران مبتلا به سندرم تونل کارپ شود.

سیب

این میوه محبوب حاوی آنتی اکسیدان های ضد التهابی است، به نام کورستین. پس جای تعجب نیست که می گویند روزی یک سیب می تواند شما را از مراجعه به پزشک دور نگه دارد.

آجیل ها و دانه ها

غذاهای سرشار از آمینو اسید تریپتوفان می توانند حساسیت به درد را یک ساعت پس از خورده شدن کاهش بدهند. دیگر غذاهای سرشار از تریپتوفان عبارتند از فندق، دانه کنجد، تخمه آفتابگردان، گوشت بوقلمون، لبنیات، سویا، غذاهای دریایی، غلات سبوس دار، برنج، لوبیا، عدس و غیره.

اسفناج

سبزیجات سبز برگ از جمله کلم، برگ چغندر، بوک چوی و اسفناج سرشار از کاروتنوئیدها ضد التهابی هستند. این ماده را می توانید در محصولات گیاهی که رنگدانه های سبز و نارنجی دارند نیز پیدا کنید.

شکلات تلخ

بله درست خواندید، شکلات تلخ حاوی مواد شیمیایی است که به از بین بردن التهاب کمک می کند. بر اساس مطالعات محققان ایتالیایی، افرادی که هر سه روز یک بار به اندازه یک مکعب شکلات تلخ میل می کنند نسبت به کسانی که اصلا شکلات نمی خورند کمتر در خطر التهاب قرار دارند.

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای و دیگر غلات سبوس دار می توانند جلوی درد حاصل از سندرم روده تحریک پذیر را بگیرند. غلات سبوس دار همچنین سرشار از منیزیم هستند، که مشخص شده می تواند با آرام کردن عصب ها، رگ های خونی، و عضلات جلوی وقوع مکرر سردرد های میگرنی را بگیرد. بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه هاروارد، خانم هایی که از برنج قهوه ای استفاده می کنند، کمتر از کسانی که استفاده نمی کنند در خطر چاقی و اضافه وزن قرار دارند.

انگور

خوردن مقداری انگور یا توت، و دریافت رسوراترول باعث مهار آنزیم های التهابی می شود، درست به همان شکل که آسپرین این کار را می کند ( فقط بدون تحریک معده ). انگور را همچنین از گروه غذاهای ضد سرطان نیز می دانند.

پرتقال

محققان بریتانیایی که برنامه غذایی بیش از ۲۵.۰۰۰ نفر را مورد بررسی قرار دادند، متوجه شدند آن دسته از افراد که غذاهایی با مواد شیمیایی موجود در پرتقال و دیگر میوه های نارنجی رنگ از جمله زرد آلو و شلیل، کمتر در خطر درد های التهابی مفاصل قرار دارند. تنها یک یا دو وعده از این میوه ها در روز می تواند چنین نتیجه ای در پی داشته باشد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی دکتر کرمانی

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.