۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
کد خبر: 384949

سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت : این کمیسیون در آغاز مجلس نهم، حدود ۶۸۶ پرونده محرمانه و ۶۲۷ پرونده عادی را از دوره قبل تحویل گرفت و در مدت یک سال تمام این پرونده ها را بررسی و تعیین تکلیف کرد.

بررسی ۱۳ هزار پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، مصطفی افضلی فرد در تشریح گزارش عملکرد کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در دوره نهم گفت:در این دوره کمیسیون اصل نود بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، 15 کارگروه از جمله کارگروه کارآمدسازی مجلس، کارگروه بررسی طرز کار قوه قضائیه و کارگروه مبارزه با فساد اداری تشکیل داد، از طرف دیگر در این دوره 5 کمیته دائمی از جمله کمیته های فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی، قضایی، مجلس و امور ویژه و ارتقای سلامت اداری شکل گرفت.
وی با اعلام اینکه کمیسیون اصل نود در دوره نهم، حدود 13 هزار و 452 فقره پرونده را مورد رسیدگی قرار داد، افزود: برای بررسی این شکایات حدود 11 هزار و 84 مکاتبه با دستگاه ها و سازمان های مربوطه صورت گرفت و حدود 12 هزار و 977 فقره جوابیه به ثبت رسیده است.
افضلی فرد ادامه داد: در مدت چهار سال، حدود 51 هزار و 792 فقره نامه به کمیسیون اصل نود وارد و یا از کمیسیون خارج شده است، همچنین برای تعیین راهکارهای مناسب و تعیین تکلیف برخی پرونده های مهم، حدود 138 جلسه رسمی با مسئولان سازمان و وزرای دولت برگزار شد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: همچنین در دوره نهم مجلس، حدود 79 فقره شکایت از طرز کار مجلس به کمیسیون اصل نود ارسال شد، که از این میان حدود 52 فقره آن رسیدگی و مختومه شد و حدود 18 فقره نیز در حال بررسی است، از طرف دیگر 6 گزارش این کمیسیون در صحن علنی مجلس قرائت شد.
سخنگوی کمیسیون اصل نود تصریح کرد: در شرایط کنونی برخی پرونده های مهم از جمله پرونده های زمین خواری، تخلفات بانکی، عملکرد سازمان حج و زیارت، عملکرد دولت در پروژه مسکن مهر در این کمیسیون باقی مانده که در دوره دهم رسیدگی می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.