یکی از معبدان زرتشتی گفت: امام راحل تمام صفات وحدت، هم وطنی به معنای یکسان بودن، یکی شدن و تلاش برای رفع مشکلات کشور را در وجود همه ملت ایران و اقلیت های دینی نهادینه کرده است.

 امام راحل مفهوم یکی بودن و انسجام را درون همه اقلیت های دینی نهادینه کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، معبد رشید خورشیدیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید 170 نفر از اقلیت های دینی از بیت تاریخی حضرت امام راحل خاطرنشان کرد: امام با انقلاب خود نه تنها به ایران بلکه به تمام بشریت عزت بخشیده است. 
وی گفت: منزل تاریخی امام از دیدگاه ما مقدس است چرا که پایگاه شخصیتی است که کشور را متحول و جامعه ما را فارغ از هر دین، آیین و نژادی به سمت و سوی سعادت و اصلاح دعوت کردند.
خورشیدیان بیان داشت: همه ما به عنوان پیروان ادیان الهی باید راه و یاد امام راحل را گرامی بداریم. 
وی با اشاره به دیدار خود با امام راحل در دهه 60 گفت: در سال 62 معبد معبدان و بسیاری از اقلیت های دینی با امام راحل دیدار کردیم و ایشان بسیار خوب از اقلیت های دینی استقبال نمودند. 
خورشیدیان تصریح کرد: حضرت امام در آن دیدار با خوش رویی، متانت و دلگرمی هر چه تمام با اقلیت های دینی سخن گفتند، که نکته تاریخی از سخنان ایشان هنوز در ذهن بنده مانده و آن اینکه' توحید مذهب همه، ایران کشور همه و ما ملت واحده هستیم'. 
این معبد زرتشتی بیان داشت: این جمله امام بسیار کلیدی و عمیق بود و باعث شد که همه اقلیت های دینی به این موضوع پی ببرند که ما در درجه اول خدا را می پرستیم. 
خورشیدیان اظهار داشت: ما فارغ از هر دین و آیینی باید بدانیم که انسانیت برای خدمت به تمام مردم ایران با هر دین و ایمانی قیام کرده و باید قدردان ایشان باشیم و به تبلیغات دیگران گوش ندهیم. 
وی با اشاره به ساده زیستی امام راحل بیان داشت: امام راحل در سال 42 از درون همین خانه با یک سخنرانی مهم، جرقه انقلاب را زده و جهان را دگرگون کردند. 
بیش از 170 نفر از اقلیت های دینی شامل کلیمیان، زرتشتیان، ارامنه و آشوریان تهران امروز با سفر به شهر مقدس قم از بیت تاریخی حضرت امام راحل در قم بازدید کردند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.