وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی باید تغییر نگاهی نسبت به پیرامون ایجاد شود.

قصد داریم آمار واردات گندم را به صفر برسانیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محمود حجتی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: روش سنتی کمابیش بر نگاه مدیریتی سایه انداخته است و تنها پروژه‌ای تعریف و اعتباری تعیین می‌شود که در قالب تخصیص می‌رود و می‌گوییم کاری انجام داده‌ایم.
وی اضافه کرد: با این روش نمی‌توانیم مملکت را بسازیم و مشکلاتمان را حل کنیم.
حجتی ادامه داد: در زمانی که رقابت تنگاتنگ است و دولت‌ها در بازار رقابتی قرار دارند اگر در این راه از ما سبقت بگیرند قطعا عقب خواهیم ماند.
وزیر کشاورزی تصریح کرد: چند گام عقب ماندن منجر به فاصله زیادی عقب ماندن و یا عقب افتادگی برای همیشه می‌شود.
وی ادامه داد: در بحث اقتصاد مقاومتی باید تغییر نگاهی نسبت به پیرامون ایجاد شود و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اطرافمان به نحو احسن استفاده کنیم.
حجتی با بیان اینکه پتانسیل‌های زیادی در اطرافمان وجود دارد که با چشم عقلی خود نمی‌بینیم، افزود: در بخش کشاورزی امکاناتی در اختیار ماست که بنگاهی نگاه نمی‌شود.
این مسئول گفت: برنامه‌های اجرایی باید استوار و با نگاه پایداری در تولید اجرایی شوند. در وزارت بحث تعادل بخشی به سفره‌های زیرزمینی بیان شده است چراکه اگر افت این سطوح را داشته باشیم همه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما بیهوده خواهد بود.
وی اظهار کرد: برای بخش کشاورزی طرح‌های برای اقتصاد مقاومتی در چارچوب ۲۴ گانه پیاده کرده‌ایم و در اولویت اول مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است که اساس آنها بر افزایش بهره‌وری است.
حجتی اظهار کرد: دو طرح توسعه در بخش کشاورزی تعریف کرده‌ایم که منجر به افزایش بهره‌وری در حوزه آب می‌شود، این طرح‌ها شامل توسعه کشت گلخانه‌ای و پرورش ماهی در قفس است.
وی بیان کرد: قصد داریم حداقل یک میلیون تن تولید ماهی با روش پرورش ماهی در قفس داشته باشیم. هم‌اکنون ۹۰۰ هزار تن است.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود، افزود: در سال ۹۴ تراز درآمدی برای هر تن گندم ۳۴۰ دلار بود یعنی دو میلیارد دلار گندم وارد کردیم. حال قصد داریم این آمار را به صفر برسانیم.
حجتی یادآور شد: قبلا در تولید شکر ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن کسری داشتیم که حال ۳۵۰ هزار تن مازاد تولید داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.