پیشنهاد سردبیر

نادره ترکمانی گفت: نگارش فیلم‌نامه حسن کچل به شهر اصفهان به پایان رسیده است این اثر سینمایی ماجرای عشقی حسن کچل و چهل گیس خانم را به تصویر می‌کشد.

ماجرای عشق حسن کچل و گیس خانم فیلم می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نادره ترکمانی، درباره روند اتفاقاتی که برای فیلمنامه کودک «شرتی شپرتی» تا به این لحظه افتاد است،‌ گفت:‌ فیلمنامه «شرتی شپرتی» همچنان در شورای فارابی مانده است و دلیلش را هم نمی‌دانم. من نمی‌دانم چرا شورای راهبردی سینمای کودک همچنان پاسخ مشخصی نداده اشت این شورا با سیاست حمایت از سینمای کودک کارش را آغاز کرده است اما هیچ پاسخی درباره فیلمنامه «شرتی شپرتی» نداده است. شخصا پیگیری ضمنی و نه مستقیم را انجام داده‌ام .

وی در ادامه درباره پیگیری‌هایی که انجام داده است،‌گفت:‌ واقعاً هنوز نمی‌دانم که شورای راهبردی سینمای گیشه است یا سینماهایی که اندیشه‌های معناگرایانه را برای بچه‌ها دنبال می‌کند. اما به نظرم شورای راهبردی به دنبال فیلمنامه‌هایی است که در آنها مباحث ویژه فلسفی و یا دینی بیشتر مطرح است. در صورتی که فیلمنامه «شرتی شپرتی» یک فضای شاد و مفرح دارد که پر از شیطنت و شوخی‌های کودکانه است تا آنها از دیدن فیلم لذت ببرند و به هیجان بیایند. پیش از این شنیده بودم که در بحث سینمای کودک گیشه برایشان مهم است.

او همچنین گفت:‌ بی‌پاسخی که با آن از سوی شورای راهبری سینمای کودک در فارابی مواجه شده‌ام، کارم را بی‌نتیجه گذاشته است چرا این شورا نظر صریح و قاطع خود را به من اعلام نمی‌کند. همواره اعلام نکردن نظر صریحشان باعث می‌شود من به عنوان یک فیلمساز در خودم دلایلی دیگر را تصور کنم. توصیه می‌کنم برخوردشان با فیلمساز صمیمی‌تر باشد به خصوص فیلمسازان در حوزه سینمای کودک. چه می‌شود مثلاً بگویند فلانی تو بیا تا درباره فیلمنامه‌ات و نقطه نظراتی که داریم با هم صحبت کنیم.

ترکمانی درباره اینکه با توجه به مسکوت ماندن فیلمنامه «شرتی شپرتی» در فارابی چه کار دیگری را در دست آغاز دارد،‌ گفت: در حال حاضر مشغول به نوشتن فیلمنامه‌ای به نام «حسن کچل به شهر اصفهان» هستم و این فیلمنامه برگرفته از یکی از افسانه‌های حسن کچل است. این قصه روایت بسیار شیرین از این کاراکتر است. این اثر برای سینما و مخاطبین کودک نگارش شده است. فیلمبرداری فیلمنامه «حسن کچل به شهر اصفهان»، تماماً در استان اصفهان انجام خواهد شد. در این فیلمنامه از هیچ عروسکی استفاده نخواهد شد و شخصیت‌ها کاملاً رئال و واقعی هستند.

وی درباره انتخاب شهر اصفهان گفت:‌ هم قصه در آنجا اتفاق می‌افتد هم پتانسیل شهر اصفهان بسیار جذاب است. قصه این فیلمنامه ماجرای عشقی است و در آن حسن کچل تلاش می‌کند تا به چهل‌گیس خانم برسد. عشق حسن کچل به چهل‌گیس خانم به تصویر خواهد کشیده شد. برای رسیدن به عشقش به اصفهان می‌رود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.