محمد ابراهیمیان اعلام کرد که نمایش «بیگانه» مسعود دلخواه او را مستقیما با آلبر کامو مواجه کرده است.

پاریس تمام قد به احترام «بیگانه» دلخواه می‌ایستد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ابراهیمیان، نمايشنامه‌نويس و منتقد تئاتر، پنجشنبه، ششم خردادماه به تماشای «بیگانه» نشست.
ابراهیمیان پس از تماشای این اثر نمایشی گفت: باید با کلمه درخشان صحبتم را درباره «بیگانه» آغاز کنم. شخصاً علاقه‌ای 50 ساله به آلبر کامو دارم و کامو محبوب‌ترین نویسنده من است. خوشحالم که دکتر مسعود دلخواه مرا مستقیما با آلبر کامو مواجه کرد. هم فضای کامویی را در نمایش ایجاد کرده بود و هم شخصیت‌پردازی کاملا در فضای آلبر کامو بود. آلبر کامویی که در دادگاه حضور داشت، انگار آیینه‌ای در مقابل خود مورسو بود؛ تمام مدت بدون دیالوگ و ساکت. 
ابراهیمیان در ادامه افزود: ویژگی ممتاز دکتر دلخواه در دیدنی کردن نادیدنی‌های درون متن‌های نمایش است. مسعود دلخواه یکی از محبوب‌ترین و بهترین کارگردان‌های تئاتر معاصر است و خوشحالم که با جسارت، شهامت، توانایی و تسلط کامل به جهان قصه و جهان شخصیت توانسته است «بیگانه» را تا این حد درخشان به تئاتر تبدیل کند. دلخواه هیچ نقطه تاریکی در نمایش باقی نگذاشته است و با شیواترین شکل ممکن رمان «بیگانه» را برای تئاتر بصری کرده است. برگردان و آداپته زیبای دکتر مسعود دلخواه از بیگانه برای تئاتر، یک اتفاق مبارک در جهان ادبیات و نمایش است. این نمایش قادر است در قلب پاریس اجرا شود؛ به گونه‌ای که پاریس تمام قد بایستد و به احترام این اجرا کلاه از سر بردارد.
«بیگانه» از روز جمعه، 31 اردیبهشت‌ماه اجراهای خود را آغاز کرده است. این نمایش هر روز به‌غیر از شنبه‌ها ساعت 21 با بازی رحیم نوروزی، حسین سحرخیز، سیاوش چراغی‌پور، علی زرینی، حمیدرضا هدایتی، ناصر عاشوری، محمدرضا ترابی، هومن رستگار، افسون دلخواه، ، سارا نجفی، صادق حیدری، محمدمهدی شاهی، آریا توسلی، حمیدرضا نقره‌دوست، شفق خانی، علی دولت‌یاری و شیوا بیرانوند در تالار چهارسو روی صحنه می‌رود.
این نمایش تا کنون میزبان هنرمندانی همچون بهزاد فراهانی، فهیمه رحمی‌نیا، محمد ساربان، لوریس چکناواریان، صادق توکلی، یارتا یاران، شیرین یزدان‌بخش، عزت‌اله مهرآوران، محمد ابراهیمیان و بابک والی بوده است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.