۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: 385062

من حالا هیچ نگرانی ندارم، چون اکثر افراد را می‌شناسم و می‌دانم که اکثراً متعهد و متدین هستند، بلکه نگرانی من از این است که نکند سستی کنیم و در پیاده‌کردن اسلام، دقت لازم را ننماییم، بعداً اشکال پیش بیاید. نکند مثل مشروطه شود که آقایان تلاش کردند...

نگرانی‌امام (ره) در مورد آینده انقلاب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در آستانه فرارسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،

حضرت امام خمینی (ره)
نگرانی‌ام از این است که نکند در پیاده‌کردن اسلام ناب سستی کنیم

حضرت امام خمینی(ره):

غافل‌نشدن از ایجاد حکومت جهانی اسلام

مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.
مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسؤولین را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند، منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به‌دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی، تمامی سعی و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید، ولی این بدان‌معنا نیست که آن‌ها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است، منصرف کند. (صحیفه امام، ج 21، ص 327)

عدم سستی در پیاده‌کردن اسلام ناب
ان‌شاءالله، اسلام را آن‌طور که هست، در این مملکت پیاده کنیم و مسلمین جهان نیز اسلام را در ممالک خودشان پیاده کنند و دنیا، دنیای اسلام باشد و زور و ظلم و جور از دنیا برطرف بشود و (این) مقدمه باشد برای ظهور ولی عصر ارواحنا فداه. (صحیفه امام، ج 15، ص 262)
من حالا هیچ نگرانی ندارم، چون اکثر افراد را می‌شناسم و می‌دانم که اکثراً متعهد و متدین هستند، بلکه نگرانی من از این است که نکند سستی کنیم و در پیاده‌کردن اسلام، دقت لازم را ننماییم، بعداً اشکال پیش بیاید. نکند مثل مشروطه شود که آقایان تلاش کردند و مشروطه را بنا گذاشتند، آن‌وقت چند نفر از سیاسیون مستبد، مشروطه‌خواه شدند و حکومت را گرفتند و هر دوره مجلس را بدتر از دوره قبل تشکیل دادند. امروز من هیچ ترسی ندارم، ولی ترسم از آن است که مبادا ما مسائل را به‌صورتی محکم، تحویل دسته بعد ندهیم، ترسم از آن است که مبادا از حرفهای خارجی‌ها بترسیم و در پیاده‌کردن احکام خدا سستی کنیم. (صحیفه امام، ج 18، ص 242)

 اجتناب از اختلاف
کلیه چیزهایی که در آن بوی اختلاف می‌آید، این بلا اشکال از شیطان است که دشمن قسم‌خورده است که ما را منحرف کند. گویندگان در مجالس، اهل منبر، اهل علم، خطبای جمعه، کسانی‌که قبل از خطبه صحبت می‌کنند، بدانند که مسأله‌ای که بنده را ناراحت کرده است و می‌کند، این است که در این کشور اختلاف ایجاد بشود. (صحیفه امام، ج 18، ص 476)

 عادت‌دادن خود به ساده‌زیستی
اگر بخواهید بی‌خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابرقدرتان و سلاحهای پیشرفته آنان و شیاطین و توطئه‌های آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از میدان به در نکند، خود را به ساده‌زیستن عادت دهید و از تعلق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهیزید. مردان بزرگ که خدمتهای بزرگ برای ملتهای خود کرده‌اند، اکثر ساده‌زیست و بی‌علاقه به زخارف دنیا بوده‌اند. آن‌ها که اسیر هواهای پست نفسانی و حیوانی بوده و هستند، برای حفظ یا رسیدن به آن، تن به هر ذلت و خواری می‌دهند و در مقابل زور و قدرتهای شیطانی، خاضع و نسبت به توده‌های ضعیف، ستمکار و زورگو هستند، ولی وارستگان به خلاف آنانند، چراکه با زندگانی اشرافی و مصرفی نمی‌توان ارزشهای انسانی اسلامی را حفظ کرد. (صحیفه امام، ج 18، ص 471)

 اجرای قانون، نه اجرای تمایلات خود
زمامدار جامعه اسلامی کسی است که با برادرش، عقیل، چنان رفتار می‌کند تا هرگز درخواست تبعیض اقتصادی و اضافه کمک از بیت‌المال نکند. دخترش را که از بیت‌المال، عاریه مضمونه گرفته، بازخواست می‌کند و می‌فرماید "اگر عاریه مضمونه نبود، تو اولین‌هاشمیه‌ای بودی که دستت قطع می‌شد!" ما چنین حاکم و زمامداری می‌خواهیم. زمامداری که مجری قانون باشد؛ نه مجری هوسها و تمایلات خویش؛ افراد مردم را در برابر قانون مساوی بداند و آن‌ها را دارای وظایف و حقوق اساسی متساوی؛ بین افراد امتیاز و تبعیض قائل نشود؛ خاندان خود و دیگری را به یک نظر نگاه کند؛ اگر پسرش دزدی کرد، دستش را قطع کند؛ برادر و خواهرش هروئین‌فروشی کردند، آن‌ها را اعدام کند؛ نه این‌که عده‌ای را برای 10 گرم هروئین بکشند و کسان آنها باند هروئین داشته باشند و خروارها هروئین وارد کنند. (ولایت فقیه، ص 131)

 خودکفایی و استقلال همه‌جانبه
وصیت من به همه، آن است که با یاد خدای متعال به‌سوی خودشناسی و خودکفایی و استقلال با همه ابعادش به پیش روید و بی‌تردید دست خدا با شماست، اگر شما در خدمت او باشید و برای‌ ترقی و تعالی کشور اسلامی به روح تعاون ادامه دهید. (صحیفه امام، ج 21، ص 450)

 ایستادگی محکمتر مقابل جهانخوران
من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی می‌خواهم که از هیچ‌کس و از هیچ‌چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشای سرمایه‌داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدمهای اول مبارزه جهانی خود علیه غرب و شرقیم. (صحیفه امام، ج 21، ص 327)

مسئولین باید در دفاع از اسلام محکم‌تر از همیشه با تمام توان در مقابل تجاوز نظامی، سیاسی و فرهنگی جهانخواران بایستند، چراکه امروز دنیای استکبار خصوصاً غرب، خطر رشد اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم را علیه منافع نامشروع خود درک کرده است.

امروز غرب و شرق به‌خوبی می‌دانند که تنها نیرویی که می‌تواند آنان را از صحنه خارج کند، اسلام است. آن‌ها در این 10 سال انقلاب اسلامی ایران، ضربات سختی از اسلام خورده‌اند و تصمیم گرفته‌اند که به هر وسیله ممکن، آن‌را در ایران که مرکز اسلام ناب محمدی است، نابود کنند. (صحیفه امام، ج 21، ص 326)

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.