۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: 385069

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت از اجرای طرح بانکداری اجتماعی در این بانک خبر داد.

پرداخت وام تا ۳۰ میلیون تومان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمد حسین حسین زاده، با اشاره طرح بانکداری اجتماعی بانک قرض‌الحسنه رسالت، اظهارداشت: بانکداری اجتماعی، بانکداری است که با هدف مسئولیت‌های اجتماعی راه‌اندازی شده و به دنبال بانکداری تجاری نیست.

وی افزود: از یک منظر بانکداری اجتماعی، بانکداری قرض‌الحسنه است و مشتریان و کانون‌های اجتماعی که نیاز به خدمات بانکی دارند، می‌تواند در طرح این بانک شرکت کنند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت درخصوص جزئیات طرح گفت: در این طرح مشتریان می‌توانند همانند صندوق‌های جمعی و خانوادگی، در چارچوب بانک قرض‌الحسنه تسهیلات دریافت کنند.

وی ادامه داد: در واقع در هر سازمان یا جمعی افرادی هستند که خواهان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه‌ و خدمات بانکی هستند.این افراد می‌توانند کانونی را تشکیل داده و نماینده‌ای را به بانک معرفی کنند. ما به آن نماینده تسهیلات قرض‌الحسنه می‌دهیم و از طرف بانک هم که فردی به عنوان بانکدار اجتماعی یا بانک‌یار قرض‌الحسنه خدمات را به آنها عرضه می‌کند.

حسین زاده با بیان اینکه بخشی از وام‌های قرض‌الحسنه هم‌اکنون خارج از چارچوب بانک قرض‌الحسنه و در قالب صندوق‌های خانوادگی، مساجد و ادارات پرداخت می‌شود، گفت: اما این صندوق‌ها زیرساخت بانکی ندارند و ما در این طرح می‌توانیم علاوه بر ترویج فرهنگ فرهنگ قرض‌الحسنه، ابزارهای بانکی را در اختیار افراد قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که منابع قرض‌الحسنه بانک هم در این طرح در پرداخت تسهیلات مشارکت خواهد کرد، گفت:‌ روشی که ما در نظر گرفته ایم این است که افراد در این طرح حساب باز کرده و گردش‌های مالی را با آن حساب انجام می‌دهند و در زمان نیاز درخواست اخذ تسهیلات می‌کنند و ما هم متناسب با منابع به آنها تسهیلات قرض‌الحسنه می‌دهیم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با بیان اینکه سقف اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک قرض‌الحسنه رسالت 30 میلیون تومان است، افزود: در این طرح به هر یک از اعضای کانون حداکثر تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات قابل پرداخت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.