'گری سیمپسون' کارشناس سازمان دیده بان حقوق بشر گفت که احتمالا ۱۶۵ هزار سوری در امتداد مرز ترکیه و سوریه گرفتار شده اند و جان این افراد از سوی داعش در خطر است.

جان ۱۰۰هزار سوری در امتداد مرز سوریه با ترکیه در خطر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیروت،'پابلو مارکو' مدیر عملیات منطقه ای سازمان پزشکان بدون مرز گفت: از بابت به خطر افتادن یکصد هزار غیرنظامی که بین مرز ترکیه و خطوط مقدم گیر افتاده اند، به شدت نگران هستیم.
این سازمان اعلام کرد، بیماران و خدمه بیمارستانی در شهر سلامه که تقریبا سه کیلومتر از خط مقدم این منطقه فاصله دارد، به مکانی امن منتقل شده اند.
دو شهر اعزاز و مارع که در سال 2012 به دست داعش افتاد، توقفگاهی مهم در امتداد مسیر ارسال تجهیزات برای تروریست ها از ترکیه به شمار می رود.
'مامون خطیب' یک روزنامه نگار عرب گفت که تروریست های داعش یک مسیر اصلی و مواصلاتی بین دو شهر اعزاز و مارع در استان حلب را قطع کرده اند. 
این روزنامه نگار وضعیت انسانی در این مناطق را اسف بار خواند و یادآور شد که حدود 15 هزار نفر در حال حاضر در شهر مارع در محاصره تروریست ها هستند. 
گزارش ها حاکی است که حملات عناصر داعش جان ده ها هزار آواره جنگی در داخل سوریه را که در اردوگاه های غیررسمی در نزدیکی مرز ترکیه ساکن هستند، تهدید می کند. 
داعش از ماه ها پیش تلاش کرده است پیشروی هایی از این دو شهر داشته باشد. 
این گروه تروریستی امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در جریان حمله چند روستا در نزدیکی شهر اعزاز را اشغال کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.