امام جمعه کیش با بیان اینکه پولهای نفت عربستان برای قتل عام مردم دیگر کشورهای هزینه می شود و اینکه تا کنون هماهنگی از سوی مسئولان سعودی برای حج امسال نشده است افزود : حکومت بی کفایت آل سعود توانایی اداره حج و خدمت رسانی به حجاج را ندارد .

حکومت آل سعود توانایی اداره حج را ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی در تمامی امورزندگی به بی کفایتی آل سعود در برگزاری مراسم حج و خدمت رسانی به حجاج اشاره کرد و گفت : در گذشته افرادی که از راه های دور و نزدیک برای ادای فریضه حج می رفتند به دلایل مختلف در مسیر جان خود را از دست می دادند اما به رغم پیشرفت ها در دنیای مدرن امروز و بر اثر بی کفایتی آل سعود حجاج جان خود را از دست می دهند.
وی به بی منطقی آل سعود در حج امسال اشاره کرد گفت: تا کنون هماهنگی از سوی مسئولان آل سعود برای حج امسال و این فریضه بزرگ الهی انجام نشده است و این نشان ازبی کفایتی آل سعود دارد که راه را بر روی بخشی از جامعه اسلامی برای سفر به عربستان و اعمال حج بسته است .
علیدادی تصریح کرد : عربستان پولهای نفت خود را نیز برای قتل عام مردم دیگر کشورها هزینه می کند و اینها نشان دهنده این است که توان اداره حج را ندارد.
خطیب جمعه کیش به پرهیز از دو قطبی شدن کشور در امور سیاسی تاکید کرد و گفت : نباید وارد جنجالهای سیاسی کشور بشویم که این روند سودی برای کشور ندارد .
وی با بیان اینکه باید به ارکان نظام و انقلاب اسلامی پایبند باشیم افزود: باید اسلام ، امام راحل ، انقلاب و رهبری را جدی گرفت و اقدامات را بر اساس این چهار محور سنجید .
خطیب جمعه کیش تصریح کرد : اینکه هر گروه و حزبی چقدربه انقلاب و نظام تعهد دارند باید دید که چقدر به اسلام ، ارمانهای امام، انقلاب پایبند و چه میزان تابع فرامین رهبر معظم انقلاب هستند.
وی در بخشی از خطبه های نماز جمعه به روز جهانی دخانیات اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دنیای امروز شعارها پررنگ هستند اما در عمل ضعیف عمل می شود و تنها برخی کشورها با مواد مخدر و تولید آن مقابله می کنند .
حجت الاسلام علیدادی تاکید کرد : در ایران نیروی انتظامی درراه مبارزه با این پدیده شوم شهدایی زیادی تقدیم کرده است و باید موضوع مواد مخدر در کشور و همچنین درجزیره کیش جدی گرفته شود .
وی گفت : اینکه بگویم جزیره کیش بهشت خانواده ، جزیره مومنان و یا باغ ایرانی است الزاماتی وجود دارد که تنها به دست مسئولان حل نمی شود بلکه باید همه مردم و صنوف در کنار مسئولان قرار بگیرند و برای تحقق این موضوع کمک کنند .
خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه مبارزه با دخانیات و مواد مخدر در جزیره کیش باید مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت : چه ایرادی دارد که جزیره کیش در کشور به عنوان شهر بدون دخانیات شناخته و در این زمینه هم پایلوت شود.
وی تصریح کرد : اینکه گاهی اوقات همت خود را تنها برای سفر گردشگر به کیش صرف کنیم و بگویم سفر انجام شده درست نیست زیرا با هر قیمتی نمی شود گفت که سفر انجام شود.
حجت الاسلام علیدادی گفت : اگر جزیره کیش شهر بدون دخانیات شناخته شود مسافران و گردشگران هم خود را با شرایط تطبیق خواهند داد. برای رسیدن به یک شهر آرمانی باید همه با هم تلاش کنند.
خطیب جمعه کیش در ادامه به روز نکوداشت مساجد و توجه به جایگاه مسجد اشاره کرد و گفت: مسجد از صدر اسلام نیز مورد توجه جدی قرار داشته و مرکز بسیج نیروها، جهاد و مرکز عبادت بوده است، محراب مسجد نیز محل مبارزه باشیطان و هوای نفس است.
حجت اسلام علیدادی افزود : زمانی که در صفوف به هم فشرده نماز شرکت می کنیم این نماز در واقع حضور در میدان جنگ علیه هوا و هوس ها است.
امام جمعه کیش با بیان اینکه مساجد کانون هستند افزود : باید همه کمک کنند تا مساجد زیبا وجذاب ساخته شود .
وی سرانه مذهب و عبادت را مسجد دانست و گفت :اگر بخواهیم شهری توسعه یافته باشد باید در همه زمینه ها به ویژه به مساجد توجه جدی شود.
حجت الاسلام علیدادی از برگزاری نماز جمعه در آینده ای نزدیک در مصلای کیش خبر داد و از تلاش مسئولان منطقه برای ساخت آن تقدیر کرد .
خطیب جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود شهادت حجت الاسلام ابوترابی در زندان های رژیم بعث عراق را تسلیت گفت .
وی غفلت از یاد خدا را سبب تباهی دانست و گفت : اگر بخواهیم دلیل اینکه برخی امور پیش نمی رود را جست وجو کنیم متوجه می شویم که این موضوع ریشه در غفلت از یاد خدا دارد.
نماز جمعه این هفته کیش با حضور مردم مومن جزیره کیش در مسجد خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.