قدس آنلاین/ مهدی شهرآبادی : رئیس پلیس راهور خراسان رضوي از ثبت تخلفات کاروان‌های عروسی از طریق دوربین‌های نظارتی سطح شهر خبر داد.

ثبت تخلفات کاروان‌های عروسی توسط دوربین‌های سطح شهر مشهد

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ حمیدرضا گرایلی درباره تصادف اخیر یکی از خودروهای همراه کاروان عروسی که در بولوار وکیل‌آباد مشهد رخ داد و به کشته و مجروح شدن پنج نفر منجر شد، اظهار داشت: در این زمینه باید یک کار فرهنگی گسترده انجام شود تا از آسیب‌های احتمالی در برگزاری این گونه مراسم پیشگیری شود.
وی تصریح کرد: در مواقعی دیده شده که برخی از خودروهای همراه این کاروان‌ها هنگام دیدن خودروهای ویژه پلیس راهور از کارهای نمایشی خودداری می‌کنند، اما پس از عبور از این تیم‌ها دوباره به کارهای خطرناک و نمایشی رو می‌آورند که این مسأله خطراتی را برای شهروندان و همچنین سرنشینان خودروها به همراه دارد.
وی خاطرنشان کرد: بتازگی دو خودرو عروسی را توقیف کرده‌ایم که راننده یکی از این خودروها خود داماد بود و این فرد گواهینامه رانندگی نداشت.
وی با هشدار به متخلفان رانندگی در کاروان‌های عروسی گفت: دوربین‌های سطح شهر در شب‌ها نیز حرکات برخی خودروهای متخلف همراه این کاروان‌ها را زیر نظر دارند که در نهایت رانندگان پرخطر شناسایی شده و خودروی متخلفان با هماهنگی مقام قضایی تا یک ماه توقیف خواهد شد.
وی با بیان اینکه در ادامه این برخوردها، از رانندگان پرخطر نیز تست شخصیتی، آزمایشی و حتی اعتیاد هم گرفته می‌شود، اظهار داشت: در صورت رد رانندگان متخلف در این آزمایش‌ها گواهینامه فرد متخلف باطل می‌شود.
وی افزود: همچنین در صورت استفاده راننده از مشروبات الکلی، گواهینامه متخلفان تا 6 ماه ضبط می‌شود و فرد متخلف نیز به مقام قضایی معرفی خواهد شد.
وی ادامه داد: این رانندگان مبلغ 400 هزار تومان نیز جریمه خواهند شد.
وی گفت: با کاروان‌هایی که در مسیر تردد خودروها و برای مردم نیز ایجاد مزاحمت کنند و توقف‌ها یا سرعت خطرساز باشند، برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.