قدس آنلاین - یزد : معاون فرماندارمیبد گفت: شهرستان میبد با جوانان علاقه‌مندی که در پرورش اسب‌های اصیل ایرانی دارند ظرفیت مناسبی برای پرورش اسب در شهرستان ایجاد کرده‌اند

شهرک پرورش اسب در شهرستان ایجاد می شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید محسن فلاح در حاشیه بازدید از شهرک پرورش اسب بابیان اینکه قریب هزار رأس اسب از نژادهای اصیل عرب و ایرانی در شهرستان میبد نگهداری می‌شود افزود: در این راستا بیش از 300 نفر فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه از دیرباز نگهداری اسب بین ایرانیان از جایگاه خاصی برخوردار بوده و امروز هم پرورش اسب به‌عنوان یک صنعت پاک، سودآور و اشتغال‌زا موردتوجه است تصریح کرد : شهرستان میبد هم در سطح استان به‌عنوان قطب پرورش اسب شناخته می‌شود و جایگاه خاصی در مسابقات زیبایی اسب و اسب‌دوانی و استقامتی کسب کرده است.

فلاح اظهارداشت : برای رفع ترافیک و حل مشکل زیست‌محیطی 45 هکتار زمین برای ایجاد شهرک پرورش اسب در شهرستان اختصاص‌یافته است که بیش از 50 نفر از فعالان آمادگی خود را در استقرار در این شهرک اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات تأمین زیرساخت‌های لازم در حوزه آب و برق گفت: مشکلات در حال پی گیری است و امیدواریم هرچه سریع‌تر مشکلات صنعتگران پرورش اسب را در شهرستان میبد حل کنیم.

معاون فرماندارمیبد گفت: در شهرک پرورش اسب با طراحی و برنامه‌ریزی‌هایی که شده است صنعتگران اسب علاوه بر ایجاد باشگاه و پرورش اسب، محلی برای تهیه آذوقه هم پیش‌بینی‌شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.