گروهی متشکل از بیش از ۲۰۰ مامور نظامی و اطلاعاتی سابق اسرائیل با انتقاد از انفعال دولت صهیونیستی در حل مناقشه اسرائیل - فلسطین برنامه‌ای برای خروج از این بن بست ارائه دادند.

طرح فرماندهان اسبق ارتش رژیم صهیونیستی برای احیای صلح با فلسطینی‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اتفاق پس از آن رخ داده است که انتخاب جدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عنوان فردی مخالف صلح با فلسطین به ناآرامی سیاسی در این رژیم دامن زده است.
در حالی که مذاکرات صلح اسرائیل - فلسطین در تعلیقی عمیق قرار گرفته است، برنامه "فرماندهان امنیتی اسرائیل" از دولت آن خواست تا شرایط مذاکره با فلسطینی‌ها را فراهم کند. در متن این برنامه فرماندهان خواهان ترکیبی از ابتکارات سیاسی و امنیتی به همراه ارائه بهره‌مندی‌های اقتصادی به فلسطینی‌ها در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی شده‌اند.
در این برنامه مقامات اسرائیلی علاوه بر این توقف شهرک سازی‌ها، پذیرش طرح صلح عربی و پذیرش قدس به عنوان بخشی از کشور آتی فلسطین تاکید کردند. اپوزیسیون اسرائیل و جامعه جهانی مدت‌های مدیدی است که خواهان اجرای چنین توافقی است.
"فرماندهان امنیت اسرائیل" گروهی متشکل از 200 ژنرال و مامور اطلاعاتی بازنشسته هستند که طی دهه‌ها درگیری منطقه‌ای کار کشته‌ شد‌ه‌اند و اکنون به دنبال حل این درگیری‌ها هستند.
رئیس این گروه که از قهرمانان جنگ اسرائیل محسوب می‌شود معتقد است این برنامه پاسخی به ترس کسانی است که ادعا می‌کنند در حال حاضر طرح صلح با فلسطین هیچ حامی ندارد و شرایط برای مذاکرات آماده نیست.
وی می‌گوید، چنین بحثی که اتفاقا پس از سال‌ها درگیری و توقف گفت‌وگو در اسرائیل بسیار رایج است نباید به عنوان بهانه‌ای برای انفعال و بی‌عملی مورد استفاده قرار گیرد.
وی تاکید می‌کند، اصطلاح "شرایط فعلی" یک توهم است که راه حل دو کشوری را به خطر می‌اندازد. نگارش این برنامه و انتشار آن نشان دهنده شکاف بین دولت و رهبران نظامی رژیم صهیونیستی است. وزیر جنگ سابق این رژیم نیز پس از حمایت از برخی نظرات نظامیون اسرائیلی و اختلاف نظر با افراط گرایان سیاسی از سمتش برکنار شد.
جانشین وی آویگدور لیبرمن در حالی به سمت وزارت جنگ رسیده است که در اکثر موارد با فرماندهان زیر دستش اختلاف نظر دارد.
در این میان فرانسه طی ماه آینده میزبان کنفرانسی است که با هدف بازیابی مذاکرات صلح که در سال 2014 از هم پاشید برگزار خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.