قدس آنلاین – سبزوار : رئیس سازمان تأمین اجتماعی شهرستان سبزوار گفت: حدود ۴۶ هزار خانوار در شهرستان های سبزوار، جغتای، خوشاب و داورزن تحت پوشش این سازمان هستند.

۴۶ هزار خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در غرب خراسان رضوی هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار حسن سیدآبادی که جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود : : بر اساس آمار، شمار بیمه شدگان تا پایان سال 94 نسبت به سال قبل از آن 2300 خانوار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان های مزبور 170 هزار نفر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره مند هستند، ادامه داد : هفت هزار و 480 خانوار از این تعداد بازنشستگان، افراد از کارافتاده و مستمری بگیر هستند.

سیدآبادی با بیان اینکه اکنون 22 هزار خانوار در این شهرستانها تحت پوشش بیمه اجباری تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد : هفت هزار نفر از این تعداد رانندگان هستند که تنها 50 درصد از حق بیمه خود را می پردازند و مابقی آن توسط دولت پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه 2 هزار خانواده از بیمه شدگان تامین اجتماعی سبزوار توسط بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی معرفی شده اند، اظهار د اشت : این افراد شامل بانوان سرپرست خانوار هستند که از خدمات بیمه خویش فرمایی بهره مند و بر اساس قانون با پرداخت 20 سال حق بیمه در 55 سالگی بازنشسته می شوند.

سیدآبادی با بیان اینکه 3600 خانواده در بخش کارگری ساختمان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی سبزوار هستند، یادآورشد: حدود 2 هزار نفر از بانوان خانه دار شهرستانهای مزبور نیز تحت پوشش بیمه خویش فرمایی این سازمان قرار دارند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی سبزوار خاطر نشان کرد : سال گذشته دولت ماهانه 46 میلیارد ریال کمک به عنوان بخشی از حق بیمه کارگران و کارفرمایان را به تامین اجتماعی سبزوار پرداخت کرده است.

وی  تاکید کرد : همچنین در این مدت 946 میلیارد ریال تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت در بخش های پرداخت مستمری، از کارافتادگی و بازنشستگان و ارائه کمک های هزینه ازدواج، کفن و دفن و خرید وسایل پزشکی به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.

سیدآبادی اظهار داشت : اکنون پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی و بیمارستان واسعی سبزوار به صورت رایگان به افراد زیر پوشش خدمات ارائه می دهند و برای ارائه خدمات به مردم این منطقه سه شعبه زیر نظر تامین اجتماعی سبزوار درشهرستانهای داورزن، خوشاب و جغتای ایجاد شده است. /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.