قدس آنلاین- لرستان: مدیرکل کتابخانه‎‏های عمومی لرستان با اعلام خبر فوق گفت: ٨ کتابخانه عمومی با میانگین پیشرفت فیزیکی ٧٠ تا ٧٥ درصدی در این استان در دست ساخت است.

ساخت هشت کتابخانه عمومی در لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، رضا مختارپور در حاشیه افتتاح بخش کتاب کودک کتابخانه عمومی علامه شهیدی اظهار کرد: از مجموع هشت کتابخانه عمومی در دست ساخت استان لرستان دو کتابخانه استاد آیتی و شهید باهنر متعلق به شهرستان بروجرد است.

 وی با اشاره به اینکه سه کتابخانه عمومی روستایی در استان لرستان در حال ساخت است، عنوان کرد: از این مجموع نیز یک کتابخانه با پیشرفت فیزیکی ٩٠ درصدی در روستای دیناروند شهرستان بروجرد در حال ساخت است.

مدیرکل کتابخانه‎‏های عمومی لرستان افزود: بنا بر اعلام اداره کل مسکن و شهرسازی لرستان سه کتابخانه روستایی این استان در نیمه دوم سال جاری به بهره‎برداری می‏‎رسند.

مختارپور تصریح کرد: تخصیص مطلوب اعتبارات به کتابخانه‎‏های روستایی عامل تسریع در پیشرفت ساخت و بهره‎‏برداری از آنها در مقایسه با کتابخانه‎‏های عمومی شهری است.

وی خاطر نشان کرد: دو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسکن و شهرسازی استان لرستان متولی احداث هشت کتابخانه عمومی در دست ساخت این استان هستند.

مختارپور تاکید کرد: با توجه به میزان بالای بدهی به پیمانکاران دو کتابخانه در حال ساخت شهرستان بروجرد افتتاح این دو کتابخانه تنها در گرو تخصیص اعتبارات لازم و پرداخت بدهی این پیمانکاران است.

وی به تحقق ٤٠ درصدی اعتبارات تخصیص یافته اداره کل کتابخانه‎‏های عمومی لرستان در سال ٩٤ اشاره و اظهار کرد: افتتاح دو کتابخانه عمومی در حال ساخت شهرستان بروجرد در سال جاری دور از ذهن است.

مدیرکل کتابخانه‏‎های عمومی لرستان عنوان کرد: بر اساس برنامه و بخشنامه‎‏های دولتی تا زمانی که پروژه‏‎های نیمه تمام روی زمین مانده تعیین تکلیف نشود، هیچ پروژه دیگری آغاز نمی‎‏شود.

مختارپور خاطرنشان کرد: اولویت هزینه اعتبارات تخصیص یافته برای اتمام پروژه‏‎های نیمه‌تمام است.

وی به راه‎‏اندازی بخش کتاب کودک در کتابخانه علامه شهیدی شهرستان بروجرد اشاره و تاکید کرد و افزود: راه‎‏اندازی بخش اختصاصی کودک در کتابخانه‏‎های عمومی سراسر استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‏‎های عمومی لرستان ادامه داد: هدف از راه‎‏اندازی این بخش در کتابخانه‎‏های عمومی نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی با استفاده از ابزارهایی مانند نقاشی و قصه‌خوانی در کنار کتاب‎خوانی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.