به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید یک روز مانده به تعیین تکلیف کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی عملاً امید خود برای ریاست عارف بر مجلس از دست داده‌اند.

عارف رقابت را پیش از آغاز واگذار کرد؟ / تغییر اولویت امید !

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، رقابت‌ها بین محمدرضا عارف و علی لاریجانی برای کسب ریاست مجلس به آخرین مرحله خود رسیده است. فردا قرار است برای انتخاب رئیس جدید مجلس دهم شورای اسلامی و اعضای هیئت رئیسه تعیین تکلیف شود.

فراکسیون امید و حامیان عارف در طول دو ماه بعد از انتخابات و تا زمان تشکیل مجلس دهم نشست‌های مختلفی را برای یارگیری جهت حمایت از عارف برگزار کردند؛‌ جناح رقیب نیز دست به برگزاری نشست‌های متعدد برای گرفتن کرسی‌های حساس مجلس کردند.

اما با این حال و با توجه به اینکه فردا یکشنبه رئیس جدید مجلس انتخاب خواهد شد به نظر می‌رسد علی لاریجانی به‌مراتب وضعیت بهتری نسبت به محمدرضا عارف دارد.

امروز روزنامه اصلاح‌طلب شرق در مطلبی به نقل از محمدرضا عارف نوشته که اولویت کسب کمیسیون اصل 90 مجلس است.

عارف:‌ اولویت ما در مجلس دهم کمیسیون اصل 90 است

روز گذشته نیز در جلسه‌ای که اصولگرایان در ساختمان مشروطه مجلس برگزار کرده بودند حدود 190 نماینده مجلس از ریاست علی لاریجانی بر مجلس حمایت کردند.

به نظر می‌رسد محمدرضا عارف با توجه به حمایت اکثریت قابل توجه منتخبان مجلس دهم از علی لاریجانی، کرسی ریاست مجلس را به رقیب خود واگذار کرده و به همین دلیل است که او و اعضای فراکسیون امید به‌دنبال گرفتن کمیسیون اصل 90 مجلس باشند، البته با توجه به همگرایی اصولگرایان و اتحاد آنان در حمایت از علی لاریجانی بعید است که در این زمینه نیز اصلاح‌طلبان مجلس موفقیتی کسب کنند.

پیشتر نیز شنیده می‌شد برخی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب با توجه به موقعیت متزلزل عارف برای ریاست مجلس به وی توصیه کرده‌اند به فکر کمیسیون اصل 90 باشد.

با توجه به اهمیت کمیسیون اصل 90 مشخص نیست عارف حتی بتواند ریاست این کمیسیون را هم به‌سادگی از آن خود کند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.