سرپرست هیات تجاری هند در اصفهان گفت: کشور هند برای سرمایه گذاری در صنایع نفتی و پایین دستی در ایران آمادگی دارد.

هند آماده سرمایه گذاری در صنعت نفت و صنایع پایین دستی ایران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان روز شنبه به نقل از 'خالد خان'(KhalidM Khan) اعلام کرد: توسعه بندر چابهار و فاز چهار پارس جنوبی از جمله طرح های سرمایه گذاری هند در ایران است. 
سرپرست هیات تجاری هند در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و هند با اشاره به روابط دیرینه تجاری این دو کشور افزود: هند در دوران تحریم یکی از مشتریان نفت ایران بود و در زمینه های مختلف تلاش کرد نیازهای این کشور را برطرف کند. 
رئیس اتاق بازرگانی مشترک هند و ایران نیز در این نشست با اشاره به توسعه هند در صنایع دارویی گفت: شرکت های دارویی ایرانی می توانند همکاری نزدیکی با شرکت های هندی داشته باشند.
'کومی کوتوال' (Kumi G Kotwal) افزود: داروهای هند در بازارهای اروپایی و آسیایی جایگاه ویژه دارد.
همچنین نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان هم در این نشست با اشاره به تاریخچه روابط اقتصادی ایران و هند گفت: در دوران تحریم های اقتصادی، هند همکاری نزدیک تجاری با ایران داشت و پس از رفع تحریم ها می توان شاهد توسعه این روابط بود. 
مصطفی رناسی با اشاره به پیشرفت هند در بکارگیری فناوری در بخش های مختلف افزود: استان اصفهان می تواند در زمینه های صنعتی، معدنی و گردشگری همکاری نزدیکی با شرکت های هندی داشته باشد.
وی اظهار کرد: ایران فقط کشوری 80 میلیون نفری نیست بلکه مرکز منطقه ای با جمعیت 400 میلیون نفر است که فرصت خوبی برای شرکت های هندی بشمار می آید تا از طریق ایران به آسیای میانه دسترسی پیدا کنند.
رناسی اظهار امیدواری کرد که در کنار صادرات و واردات کالا، شاهد سرمایه گذاری های مشترک در بخش های مختلف از جمله پتروشیمی، صنایع فلزی و نساجی باشیم. 
وی با اشاره به توانمندی های استان اصفهان در تولید محصولات فولادی، سنگ های تزیینی، صنایع نساجی و پتروشیمی گفت: شرکت های هندی می توانند در زمینه های مشترک با شرکت های استان اصفهان روابط تجاری و اقتصادی برقرار کنند.
در این نشست، هیات تجاری هند در بخش های خودرو و قطعات، صنایع آهن و فولاد، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی، محصولات فلزی و صنایع دارویی با همتایان اصفهانی مذاکره کردند.
هند با یک میلیارد و 210 میلیون نفر جمعیت، کشوری در جنوب آسیاست که پایتخت آن دهلی نو است.
هند با رشد اقتصادی متوسط بالاتر از 8 درصد در چند سال گذشته به چهارمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است.
هند با اقتصادی بزرگ و نیروی انسانی انبوه خود، یکی از بهترین و مطلوبترین مقصدها برای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی محسوب می‌شود. 
هند در فناوری اطلاعات و دیگر حوزه‌ها از قبیل قطعات خودکار، مواد شیمیایی، پوشاک، داروسازی و جواهرات توان بالایی دارد.
اصفهان نیز بعنوان صنعتی ترین استان کشور دارای حدود 9 هزار و 160 واحد صنعتی و تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ ثبت شده است که این صنایع در زمینه های مختلف از جمله پتروشیمی، معدن، نساجی و فولاد فعالیت می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.