پیشنهاد سردبیر

وزیر امورخارجه لیتوانی در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفت: بخش دولتی و خصوصی لیتوانی برای همکاری مشترک با ایران در بخش های مختلف ارتباطاتی و مخابراتی آمادگی و علاقه دارد.

لیتوانی برای همکاری ارتباطی و مخابراتی با ایران آماده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، «لیناس لینکه ویچیوس» عصر امروز (شنبه) در ساختمان وزارت ارتباطات یادآوری کرد عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بسیاری از مناسبت های انسانی و غیرانسانی اهمیت دارد.
وزیر امورخارجه لیتوانی افزود: این کشور آماده است در همه بخش هایی که گفته شد، با ایران همکاری مشترک داشته باشد.

** پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک ارتباطی ایران و لیتوانی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در این دیدار گفت: دولت ایران آماده است در بخش های مخابرات، فناوری اطلاعات، نرم افزار، دولت الکترونیک، پست، تجارت الکترونیک، فرکانس و شبکه با لیتوانی همکاری های متقابل داشته باشد.
«محمود واعظی» افزود: می توان با تشکیل کمیته ای مشترک بین وزارت ارتباطات ایران و لیتوانی پیگیر اجرای همکاری های مشترک دو کشور شد.
واعظی بر لزوم ترمیم روابط بین ایران و لیتوانی پس از اجرای برجام تاکید کرد و گفت: ایران علاقه مند است روابط خود را با اتحادیه اروپا و اعضای این اتحادیه که لیتوانی هم جزیی از آن است، گسترش دهد. 
وی با یادآوری جایگاه شانزدهم لیتوانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهان گفت: واقفیم که لیتوانی در زمینه های مختلف ارتباطی و مخابراتی بویژه در زمینه دولت الکترونیک، امنیت شبکه و نرم افزار به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است که برای ارتباط متقابل در این بخش ها می تواند بسیار موثر باشد. 
به گزارش ایرنا، لیتوانی عضو اتحادیه اروپاست و جایگاه شانزدهم جهان را در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد.
وزیر امورخارجه لیتوانی ظهر امروز در دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: لیتوانی در زمینه نانو و بیوتکنولوژی از توانمندی های خوبی برخوردار است که می تواند دانش خود در این عرصه ها را با ایران به اشتراک بگذارد.
وی افزود: در این سفر توافقنامه همکاری اقتصادی و یک تفاهمنامه همکاری میان وزارتخانه های امورخارجه دو کشور امضا می شود که این اسناد، زمینه را برای روابط ساختاری، رو به رشد و منظم دو کشور هموارتر می کند. 
وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز در دیدار با همتای لیتوانیایی خود گفت: موسسه های ایرانی آمادگی دارند در زمینه فناوری، انرژی، گاز مایع، نفت، کشاورزی، آموزش عالی و خدمات فنی و مهندسی با شرکت های دولتی و خصوصی و صاحبان صنایع و بازرگانان لیتوانی در چارچوب منافع مشترک و متقابل، گام های بلندی بردارند.
لیتوانی در شمال شرقی اروپا قرار دارد و از شمال به لتونی، از مشرق و جنوب شرقی به بلاروس، از جنوب به لهستان، از جنوب غربی به روسیه و از مغرب به دریای بالتیک محدود می شود.
صادرات لیتوانی تولیدات معدنی، تجهیزات مکانیکی، الکتریکی و شیمیایی، پارچه، مواد غذایی و صنایع چوبی و مبلمان است و تجهیزات و ماشین آلات، تجهیزات حمل و نقل، پارچه و مواد فلزی وارد می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.