۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
کد خبر: 385702

 نشست مجمع پارلمانی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز شنبه با موضوعات مورد بحث از جمله تروریسم، مهاجرت انبوه و نگرش تهاجمی روسیه، در تیرانا پایتخت آلبانی شروع شد.

نشست مجمع پارلمانی ناتو در تیرانا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در این نشست حدود 350 نماینده پارلمانی ناتو از 28 کشور عضو این پیمان نظامی و کشورهای شریک به منظور گفت وگو درباره پاسخ پیمان آتلانتیک شمالی به چالش های متعدد در آستانه اجلاس ناتو که در ماه ژوئیه سال جاری برگزار می شود در تیرانا گردهم جمع شدند.
بنا به گزارش پایگاه های اینترنتی بالکان، انتظار می رود که در پایان این نشست بیانیه ای تصویب شود که به موجب آن رهبران ناتو به تقویت دفاع جمعی، پیشگیری، توسعه استراتژی جامع برای ترویج ثبات در شمال آفریقا و خاورمیانه و همچنین تقویت همکاری با اتحادیه اروپا فراخونده می شوند.
در طی نشست پارلمانی ناتو تدابیر امنیتی شدیدی که شامل 600 مامور پلیس می شود در پایتخت آلبانی به اجرا گذاشته شده است.
ناتو مدتی است که به بهانه مقابله با تروریسم به اقدام های ماجراجویانه نظامی در خارج از مرزهای این پیمان دست زده و اکنون برای مقابله با این معضل که خود گریبانگیر آن شده و توانایی مقابله با آن را ندارد توجه بیشتری را در کشورهای عضو مبذول دارد. 
مقابله با موج روز افزون مهاجران که از کشورهای جنگزده خاورمیانه و آفریقا راهی اروپا می شوند از دیگر مسائل مورد بحث اعضای ناتو است.
آلبانی، کرواسی و اسلوونی از کشورهایی هستند که از این منطقه به عضویت ناتو در آمده اند و مونته نگرو درآستانه عضویت در آن قرار دارد و مقدونیه نیز برای عضویت در این نهاد نظامی تلاش دارد.
صربستان که عضویت در اتحادیه اروپا از اولویت های این کشور به شمار می رود دارای سیاست بیطرفانه نظامی است و اکثریت شهروندان آن بخاطر بمباران کشورشان به مدت 78 روز در سال 1999 میلادی توسط هواپیماهای ناتو با عضویت در این پیمان نظامی مخالف هستند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.