نماینده ویژه اوباما در ائتلاف ضد داعش در گفتگو با یک هفته نامه آلمانی ایفای نقش قدرتمندانه ناتو در مبارزه با این گروه تروریستی در عراق و سوریه را خواستار شد.

آمریکا خواستار مشارکت قدرتمندانه ناتو در مبارزه با داعش در عراق و سوریه شد

نماینده ویژه اوباما در ائتلاف ضد داعش در گفتگو با یک هفته نامه آلمانی ایفای نقش قدرتمندانه ناتو در مبارزه با این گروه تروریستی در عراق و سوریه را خواستار شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، "برت مک گورک"، نماینده ویژه اوباما در ائتلاف ضد داعش در گفتگو با هفته نامه "اشپیگل" خواستار مشارکت قدرتمندانه ناتو در جنگ علیه داعش در عراق و سوریه شده و گفت: ناتو باید نقش کاملا مهمی در این راستا ایفا کند.

وی از جمله کمک های نظامی احتمالی که ناتو می تواند در آن شرکت کند به گسترش عملیات آموزش سربازان عراقی که تا به حال در اردن برگزار می شد اشاره کرده و گفت: علاوه بر این هواپیماهای آواکس می توانند نقش مهمی را در این راستا ایفا کنند و این امر می تواند برای ائتلاف (ضد داعش) مفید باشد.

وی تصریح کرد که انتظار دارد در نشست آینده ناتو در ورشو که در هشتم و نهم جولای (18 و 19 تیر ماه) برگزار می شود درباره مشارکت ناتو در ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه تصمیم گیری شود.

"برت مک گورک" اعلام کرد که به آزادی سریع شهر موصل در شمال عراق اعتقاد ندارد و تصریح کرد که این پروژه به زمان نیاز دارد.

وی عملیات نیروهای ویژه آمریکا که به صورت زمینی به مبارزان محلی مشاوره می دهند را به عنوان یک موفقیت بزرگ ارزیابی کرده و اعلام کرد که این عملیات خاتمه نمی یابد.

"مک گورک" اعلام کرد که حدود 300 سرباز آمریکایی در حال حاضر در سوریه به عنوان مشاور فعال هستند. برخی از آن ها همچنین فعالانه در عملیات جنگی مشارکت می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.