مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه تنزیل ال سی از امکاناتی است که به توسعه صادرات کمک می کند گفت : برای خرید محصولات و کالاهای ایرانی به خارجی ها خطوط اعتباری ، ال سی و ری فاینانس اعطا می شود .

اعطای خطوط اعتباری به خارجی ها برای خرید کالاهای ایرانی 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ صالح ابادی در گردهمایی بزرگ صادر کنندگان و تشکل های صادراتی افزود : امادگی داریم خط اعتباری خرید کالای ایرانی در اختیار کشورها قرار دهیم که روسیه یکی از انها است و ما به روسیه بعنوان بازار جدید نگاه ویژه داریم . 
وی گفت : بانک توسعه صادرات از منابع داخلی و سپرده گذاری صندوق توسعه ملی 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 16 درصد برای بخش غیر کشاورزی و 14 درصد برای بخش کشاورزی پرداخت می کند .
صالح ابادی افزود : ما امادگی داریم از طریق بازار سرمایه هم برای تجار و بازرگانان تامین مالی کنیم که البته نرخ تسهیلات بازار سرمایه بالاتر از نرخ بانک است .
وی به تسهیلات ارزی بانک توسعه صادرات اشاره کرد و گفت : در بخش تسهیلات ارزی هم سرمایه درگردش را از منابع بانک در اختیار صادرکنندگان قرار می دهیم و باتوجه به داشتن عاملیت صندوق توسعه ملی ، پروژه هایی که محصولات صادراتی داشته باشند از طریق این صندوق تامین مالی می کنیم .
صالح ابادی همچنین با بیان اینکه در پروژه های خارجی از طریق اعتبار خریدار به صادرکنندگان خدمات ارائه می کنیم افزود : برای صادرات خدمات فنی و مهندسی که تقریبا هیچ پروژه ای قابلیت اجرای 2 ساله ندارد از صندوق توسعه ملی درخواست کردیم در قالب اعتبار خریدار این مهلت 8 ساله باشد که کلیات ان مورد موافقت قرار گرفت .
وی گفت : سازمان توسعه تجارت مبلغ 22 میلیارد تومان یارانه نرخ سود در اختیار بانک توسعه صادرات قرار داده است .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.