قدس آنلاین - یزد : استاندار یزد گفت : مناطق پنج کشور دارای پتانسیلها و ظرفیتهای بالایی هستند و بالفعل کردن تمام ظرفیت های این مناطق نیازمند برنامه ریزی طولانی مدت و همفکری وهمیاری دولت و مدیران است

مناطق پنج کشور دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بالایی هستند

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سیدمحمد میرمحمدی در هفتمین نشست استانداران منطقه پنج کشور که به میزبانی خراسان شمالی برگزار شد اظهار داشت: از مهمترین نقاط قوت مناطق پنج کشور وجود خطوط ریلی و جاده ای ، مناطق ویژه اقتصادی، وجود فرودگاههای بین المللی ،جاذبه های گردشگری و حضور گردشگران خارجی می باشد.
وی با تاکید بر اینکه تمام ظرفیت های منطقه پنج کشور یک فرصت تلقی می شود، افزود : وجود چنین ظرفیتهای بالای مناطق پنج کشور می طلبد تا با برنامه ریزی طولانی مدت در ارتباط با مواد معدنی، محصولات و اقتصاد بتوانیم به ثبات بازار دست یافته و با اقدامات زیر بنایی که نفس توسعه است، این امور را به سرانجام برسانیم.  
استانداربا بیان اینکه سهم اعتبارات استان یزد از سفر رییس جمهوری به این استان برای سالهای 94 و 95 در حوزه خطوط ریلی 429 میلیارد تومان است، خاطرنشان ساخت: حمل ونقل به زیر ساختی برای رسیدن به اهدافی همچون صادرات، واردات، گردشگری و افزایش آمار توریست تلقی می شود که اختصاص این مقدار از اعتبارات برای استان یزد یک فرصت مهم و گام موثر جهت افزایش خطوط ریلی و پیشرفت و توسعه همه جانبه با سایر استان ها محسوب می گردد.
میرمحمدی با اشاره به تولید کاشی و سرامیک مازاد بر نیاز در استان یزد ، افت ساخت و سازهای داخلی و کاهش مصرف داخلی همچنین کاهش صادرات با توجه به شرایط کشورهای وارد کننده را از عوامل مهم نبود بازار برای این محصولات  دانست .

وی کم توجهی به موضوع بازاریابی را از مشکلات مهم در عرصه تولید و خدمات دانست و تصریح کرد : برای ارائه خدمات و تولید محصول باید ابتدا به دنبال مشتری و بازاریابی بود که صورت مطلوب آن تولید سفارشی است .

عالی ترین مقام اجرائی استان افزود : با تربیت نیروهای بازاریاب ، ایجاد بازارهای مطمئن و حفظ بازارهای موجود می توانیم با کشورهای آسیای میانه ، حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه ارتباط موثرتری داشته باشیم و از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را ببریم .

میرمحمدی با اشاره به ظرفیت بالای منطقه پنج کشور در زمینه گردشگری ، گفت : وجود نعمتهای طبیعی، بناهای تاریخی ، میراث فرهنگی ، معماری و بافت های منحصر به فرد در دنیا از جمله این ظرفیت هاست .
وی اظهارداشت  : در استان یزد در سه سال اخیر ، ظرفیت گردشگران از نظر تعداد سه برابر و از نظر ماندگاری پنج برابر شده است .
استاندار یزد با اشاره به وجود بندر خشک برای پشتیبانی از مناطق دریایی گفت : نگه داری و صحت  کالا تا مقصد  و جلوگیری از پیشامد مشکلات مناطق دریایی از اهداف تاسیس این بندر است .
میرمحمدی در پایان سخنان خود تصریح کرد :  برگزاری نشست های منطقه پنج کشور بسیار تاثیر گذار بوده و موجب معطوف شدن توجه ریاست جمهور به پتانسیل ها ، چالش ها و ضرورت های سرمایه گذاری در این مناطق شده است و امیدواریم با همفکری و هم اندیشی بیشتر، شاهد پیشرفت شتابان این مناطق باشیم .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.