۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر: 385951

یک وزیر کابینه انگلیس گفت: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و سایر طرفداران اتحادیه اروپا به این دلیل توجهی به تاثیرات مهاجرت بر خانوارهای شاغل ندارند که افرادی بسیار ثروتمند هستند.

کنایه وزیر کابینه انگلیس به کامرون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "پریتی پاتل" وزیر اشتغال کابینه انگلیس ضمن انتقاد از حمایت دیوید کامرون نخست وزیر و جورج آزبورن وزیر خزانه داری از ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، تاکید کرد: سبک زندگی تجملاتی طرفداران باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا به آن معناست که آنها توجهی به تاثیرات افزایش مهاجرت بر زندگی روزمره میلیون ها شهروند بریتانیایی ندارند.

وی در ادامه افزود: این شرم آور است که رهبران کمپین ادامه عضویت در اتحادیه اروپا نمی توانند چالش هایی را که خانوارهای شاغل با آن روبرو هستند، درک کنند و این چالش ها را در نظر بگیرند.

پاتل در سخنانی که موجب افزایش شکاف بین حزب محافظه کار شده، اظهار داشت: بسیاری از طرفداران باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا تنها به دنبال منافع مهاجرت هستند. ولی محافظه کاران هرگز قادر نخواهند بود تا به قول های انتخاباتی خود برای کاهش مهاجرت عمل کنند چرا که این غیر ممکن است تا زمانی که انگلیس در اتحادیه اروپا است، مرزهای خود را کنترل نماید.

دفتر نخست وزیر انگلیس نیز در واکنش به مطالب مطرح شده از سوی پاتل، اعلام کرد: مطالب ارائه شده از سوی پاتل تلاشی برای دور کردن توجه رای دهندگان انگلیسی از ریسک اقتصادی ترک اتحادیه اروپا بوده است.

آمارهای منتشر شده طی هفته گذشته نشان می دهد که خالص مهاجرت به انگلیس طی سال گذشته به بیش از 333 هزار نفر رسیده است.

طرفداران خروج از اتحادیه اروپا بر این باورند که خروج انگلیس از این اتحادیه موجب تقویت رشد اقتصادی خواهد شد و ادامه عضویت در اتحادیه اروپا موجب رکود اقتصادی و افزایش سطح ورود مهاجران خارجی می شود.

حامیان خروج از اتحادیه اروپا بر این باورند که بخش مالی بریتانیا خارج از اتحادیه اروپا با رشد و رونق بیشتری روبرو خواهد شد و قادر خواهد بود تا مذاکرات جدیدی را با سایر کشورهای عضو بازار متحد اروپا انجام دهد.

مردم انگلیس قرار است در همه پرسی 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه در خصوص ادامه عضویت 43 ساله این کشور در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند.

کامرون و آزبورن که رهبری کمپین ادامه عضویت در اتحادیه اروپا را بر عهده دارند، هشدار داده اند که در صورت خروج از اتحادیه اروپا قیمت مسکن به شدت کاهش خواهد یافت و هزینه مواد غذایی با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد.

کامرون در سخنانی تصریح کرد: در صورت خروج از اتحادیه اروپا، انگلیس با رکود یک ساله ای روبرو می شود. اتحادیه اروپا می تواند خسارات وارد شده به اقتصاد انگلیس ناشی از بحران مالی جهان را تسکین بخشد. خروج از اتحادیه اروپا یک گزینه خودتخریبی اقتصادی خواهد بود.

آزبورن نیز پیش از این در سخنانی تاکید کرد: ترک اتحادیه اروپا ، شوک اقتصادی شدیدی برای انگلیس به همراه خواهد داشت.

تجزیه و تحلیل های وزارت خزانه داری انگلیس نشان می دهد که در صورت ترک اتحادیه اروپا، قیمت مسکن در این کشور تا سال 2018 میلادی بیش از 10 تا 18 درصد کاهش خواهد یافت.

وی همچنین هشدار داد که مردم انگلیس خارج از اتحادیه اروپا فقیرتر خواهند بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.