نیروهای صهیونیست به سمت کشاورزان در شرق شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه تیراندازی کردند.

تیراندازی صهیونیست‌ها به سمت فلسطینیان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد که هدف از طرح صلح پاریس حذف حقوق فلسطینیان از جمله حق بازگشت آوارگان به سرزمین خود است و بر این اساس از تمامی فلسطینیان خواسته می شود تا با انجام برخی فعالیت ها، مخالفت خود با این طرح را اعلام کنند.

جبهه مذکور همچنین از تمامی گروه ها و شخصیت های ملی خواست تا با این طرح فرانسه مخالفت کنند به خصوص اینکه رهبران فلسطینی در حال بازاریابی برای این طرح هستند.

لوران فابیوس وزیر خارجه سابق فرانسه اخیرا از طرح ابتکاری برای برگزاری کنفرانس بین المللی احیای روند سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که در صورت شکست این مذاکرات، پاریس احتمالا دولت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

در همین رابطه جنبش حماس در بیانیه ای که در سایت این جنبش قرار گرفت، تاکید کرد که طرح سازش فرانسه برای ملت فلسطین و منافع ملی آن زیان آور است و در واقع تلاشی برای احیای مذاکرات شکست خورده با رژیم اشغالگر و دور زدن انتفاضه قهرمانانه در کرانه باختری و قدس اشغالی است.

این جنبش دلیل مخالفت خود را خطرات این طرح به خصوص حذف حق فلسطینیان در قدس و بازگشت آوارگان فلسطینی برشمرد.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تا کنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.

اعلام حمایت وزرای خارجه عرب از طرح پاریس

وزرای خارجه عرب در نشست روز گذشته خود حمایت از طرح فرانسه برای ازسرگیری مذاکرات صلح بین فلسطینیان و اسرائیلی ها و تعیین سقف زمانی برای مذاکرات را خواستار شدند.

در بیانیه وزرای خارجه عرب بر حمایت از تلاش های فرانسه، کشورهای عربی و بین المللی برای توسعه مشارکت در حل قضیه فلسطین و حمایت از طرح پاریس تاکید شده است.

در این بیانیه همچنین تلاش برای ایجاد سازوکاری جهت پایان دادن به اشغالگری اسرائیل، تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای چهارم ژوئن سال 1967 و تعیین جدول زمانی مذاکرات مورد تاکید قرار گرفته است.

در همین رابطه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز برخی شروط را برای مشارکت در طرح فرانسه اعلام کرد که از جمله آن تحقق دیدگاه دو دولت بر اساس مرزهای چهارم ژوئن به پایتختی قدس شرقی و تعیین محدوده زمانی مذاکرات و سازوکار پیگیری آن است.

نتانیاهو و عباس ماه آینده میلادی در مصر دیدار می کنند

منابع سیاسی مصری اعلام کردند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت رژیم صهیونیستی برای از سر گیری مذاکرات سازش را جلب کرده است! و قرار است به زودی دیداری سه جانبه میان وی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برگزار گردد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه الاخبار لبنان نوشت: این دیدار که نخستین سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قاهره از زمان براندازی نظام حسنی مبارک در مصر خواهد بود، سرآغاز دور جدیدی از مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و تل آویو خواهد بود و السیسی امیدوار است که این مذاکرات منجر به حل نهایی مساله فلسطین و منازعه عربی ـ اسرائیلی شود.

این روزنامه مدعی شده است که السیسی وعده هایی از سوی برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات دریافت کرده است که به موجب آن، این کشورها از تلاش های او حمایت خواهند کرد و جنبش مقاومت اسلامی "حماس" را برای امتیازدهی به منظور کمک به حل و فصل منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی تحت فشار قرار خواهند داد.

الاخبار با اشاره به اینکه تمامی اقدامات بر اساس طرح صلح عربی که عربستان در جریان اجلاس سال 2000 سران عرب در بیروت آنرا مطرح کرد، صورت خواهد گرفت.

این روزنامه همچنین تاکید کرده است که هیئت صهیونیستی که طی روزهای اخیر مذاکراتی را با مسئولان سازمان اطلاعات مصر در قاهره انجام داد و "عفیفا راز شیختار" رئیس بخش خاورمیانه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی هم در قالب آن حضور داشت، با دیدار سه جانبه عباس، نتانیاهو و سیسی که مصر خواستار برگزاری آن شده بود، موافقت کرده است تا چنین به نظر نرسد که سفر نتانیاهو به مصر تنها اقدامی در راستای همکاری های مصر و رژیم صهیونیستی است و مخالفان این رژیم از آن به عنوان ابزاری برای انتقاد از نخست وزیر استفاده کنند.

این هیئت صهیونیستی همچنین به مقامات مصری اعلام کرده است که قبل از توافق درباره جزئیات این دیدارها، از دفتر نتانیاهو برای برگزاری این دیدار چراغ سبز گرفته است.

با وجود تمایل رئیس جمهور مصر به برگزاری هر چه سریعتر این دیدار سه جانبه، طرف صهیونیستی خواستار تعویق آن شده است تا اقدامات لازم برای تشکیل دولت جدید صهیونیستی صورت گیرد. قاهره هم ضمن موافقت با این درخواست تل آویو، اعلام کرده است که زمان اولیه سفر یک روزه نتانیاهو به مصر باید طی هفته جاری مشخص شود و به احتمال زیاد، تفرجگاه شرم الشیخ میزبان این دیدار خواهد بود و نه قاهره پایتخت مصر.

محمود عباس از پنج شنبه شب گذشته در قاهره به سر می برد و انتظار می رود که این سفر وی چند روز به طول بیانجامد و وی در جریان آن با شورای وزرای خارجی کشورهای عضو اتحادیه عرب و عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور مصر دیدار کند و درباره جزئیات دیدار سه جانبه مذکور بحث و گفتگو کند؛ به ویژه که قاهره لحن خود درباره باز پس گیری اراضی اشغالی را تغییر داده است و از قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور فلسطین یاد می کند. با توجه به اینکه امیدی به برگزاری قریب الوقوع کنفرانس بین المللی برای از سر گیری مذاکرات سازش که فرانسه طرح آنرا ارائه داده بود، وجود ندارد، مخالفت تشکیلات خودگردان با حضور در این دیدار با توجه به موافقت طرف صهیونیستی، می تواند عباس را در برابر سیسی در تنگنا قرار دهد.

بازداشت 9 فلسطینی در کرانه باختری

نیروهای اشغالگر اسرائیل در ادامه بازداشت گسترده فلسطینیان، شب گذشته نیز 9 فلسطینی را در نقاط مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که 9 فلسطینی شب گذشته به اتهام دست داشتن در عملیات های ضد صهیونیستی بازداشت شده و به دستگاه های امنیتی جهت بازجویی ارجاع داده شدند.

رژیم صهیونیستی تقریبا هر روز فلسطینیان را به بهانه تحت تعقیب بودن به اتهام انجام عملیات های ضد صهیونیستی، بازداشت می کند.

تیراندازی صهیونیست ها به سمت فلسطینیان در شرق خان یونس

نیروهای اشغالگر اسرائیلی صبح امروز یکشنبه به سمت کشاورزان در شرق شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه تیراندازی کردند.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای اشغالگر مستقر در مرز به سمت کشاورزان حاضر در اراضی خود تیراندازی کرده و آنها را وادار به ترک زمین های خود کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.