هنر/ تکتم بهاردوست: در سلسله نشست‌های گروه هنر و تجربه در محل سینما هویزه مشهد، شنبه شب گذشته، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «پات» به کارگردانی امیر توده‌روستا و با حضور ساعد سهیلی بازیگر این فیلم برگزار شد.

«پات» هیچ شباهتی به «سگ ولگرد» ندارد

در ابتدای این نشست توده‌روستا با اشاره به چگونگی شکل‌گیری ایده فیلمنامه این فیلم، گفت: من پیش از این سابقه ساخت چند فیلم کوتاه را داشته‌ام. بد نیست بدانید که در ابتدا فیلمنامه چند اپیزودی بود، ولی زمانی که نگارش فیلمنامه را شروع کردم و شخصیت اصلی داستان وارد شد، اپیزودها از بین رفتند تا داستان بتواند مسیر خودش را پیدا کند.
وی افزود: در اینجا لازم می‌دانم از دوستم جمشید نوری برای نوشتن فیلمنامه تشکر کنم. من برای ساخت این فیلم و به تصویر کشیدن نقش سگ سختی‌های زیادی کشیدم، گاهی  برای اینکه این قضیه واقعی جلوه کند، حتی بخاطر یک پلک زدن اضافه سگ پلان‌ها را دوباره می‌گرفتیم. این کارگردان در ادامه درخصوص شباهت‌های این فیلم با داستان «سگ ولگرد» صادق هدایت گفت: من بارها کتاب «سگ ولگرد» هدایت را خوانده‌ام اما این قصه‌ با سگ ولگرد کاملاً متفاوت است. من در این فیلم سعی کردم به مباحث اجتماعی نیز بپردازم. این فیلم هیچ شباهتی به کتاب صادق هدایت ندارد و هیچ اقتباسی هم از آن صورت نگرفته است، فقط از نظر انتخاب نام شخصیت اصلی و دیدگاه انسانی به سگ، شباهت‌هایی وجود دارد.
این کارگردان جوان با ابراز خوشحالی از قرار گرفتن فیلمش در گروه هنر و تجربه ادامه داد: به هر روی باید از فیلم اولی‌ها حمایت شود و حضور این فیلم و امثال آن در این گروه نمایشی و استقبال مخاطبان از آن می‌تواند بهترین حمایت باشد.

 می‌خواستم فیلم را از هیجان بیندازم
توده‌روستا با اشاره به اینکه در این فیلم دوربین حرکتی ندارد تصریح کرد: اتفاقی که در پات بدنبالش بودم این بود که فیلم را از ریتم و هیجان بیندازم و تعلیق فیلم را بیشتر کنم تا تماشاگر گرفتار قصه شود. در اپیزودهای فیلم پات سه زن ایفاگر شخصیت‌های اصلی و محوری داستان هستند که ارتباط آن‌ها با کاراکتر اصلی، ارتباطشان با دیگر کاراکترهای داستان، مقایسه شخصیت‌ها با یکدیگر و محدودیت‌هایی که داشتند از جمله دغدغه‌های دیگر فیلم در کنار دغدغه تنهایی انسان بوده است.
در ادامه ساعد سهیلی با اشاره به تجربه حضورش در این فیلم گفت: این فیلم یکی از کم هزینه‌ترین فیلم‌ها و از جمله فیلم‌هایی بود که با مشکلات مالی زیادی مواجه بود، ولی وجود یک گروه خوب و فیلمنامه‌ای که از کیفیت بالایی برخوردار است و کارگردانی خوب امیر توده‌روستا مرا برای انتخاب این نقش ترغیب کرد. من پیش از این فیلم نقش‌ها و ژانرهای دیگری را تجربه کرده‌ام و معتقدم که بازیگر باید بتواند خود را در هر ژانری بیازماید. به عقیده من این فیلم بهترین گزینه برای دیده شدنم بود.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.