قدس آنلاین/ حسین پورحسین: شورای اداری استانداری خراسان رضوی با محوریت نقش فناوری اطلاعات در توسعه تعاملات بین کشورها و اجرای پروژه توسعه دولت الکترونیک در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری تشکیل شد.

 مشهد نیازمند فناوری اطلاعات برای تعامل با کشورهای اسلامی

استاندار خراسان رضوی در این جلسه با اعلام اینکه 14 پروژه هوشمندسازی با اعتبار افزون بر 34 میلیارد تومان تا سال 2017 به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 نیازمند استفاده از فناوری اطلاعات در توسعه تعاملات بین کشورهای مسلمان است.
علیرضا رشیدیان با اشاره به تأمین پروژه‌های در دست اقدام از تخصیص بخشی از اعتبار 20 میلیارد تومانی استان برای اجرای پروژه‌های توسعه دولت الکترونیک خبر داد و افزود: بخشی از تأمین منابع هم از طریق آورده‌های شرکت‌های خدماتی فعال و همراهی بخش خصوصی قابل تأمین اعتبار است.
وی با بیان اینکه خراسان رضوی یکی از استان‌های پیشرو در حوزه توسعه دولت الکترونیک است، ایجاد شفاف سازی فرایند اداری و جلوگیری از فساد و کاهش هزینه‌ها، بروکراسی اداری و سرعت کار را از مزایای این پروژه برشمرد و افزود: منطقه ویژه علم و فناوری رضوی به عنوان زیرساخت اصلی توسعه مبتنی بر دانش براساس مدل ایجاد نظام نوآوری بخشی، منطقه‌ای با چهار ویژگی نوآوری درونزا، ایجاد ثروت و فرصت و تقویت جایگاه ملی بین‌المللی در استان با هشت کانون اصلی ایجاد شده است.
وی همچنین به مناسبت فرا رسیدن ایام بزرگداشت سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی این ایام را فرصت خوبی برای رجوع به تفکرات امام راحل برشمرد.
علیرضا رشیدیان با اشاره به اینکه امسال سال آخر دولت است و جناح‌ها و گروه‌ها فعالیت‌هایی را صرف آن می‌کنند، گفت: هیچ کس حق ندارد چوب لای چرخ دستگاه‌های دولتی، عمومی و سیاست‌های ابلاغی «اقتصاد مقاومتی» بگذارد و همه کسانی که به نظام و ملت اعتقاد دارند، باید در این راستا برای تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.
رشیدیان با تأکید به اینکه نرخ بیکاری قابل افتخار نیست و باید بسیج عمومی در این باره انجام شود، افزود: مصوباتی برای صادرات غیرنفتی به بانک‌ها ابلاغ شده و برخی ادارات هم به صورت انقلابی وارد شده‌اند و همه باید بدون بهانه وارد شوند و هیچ عذری قابل قبول نیست و استان باید بازاری برای تولیدات داخلی باشد.
استاندار خراسان رضوی خواستار تسریع در ابلاغ اختیارات استان‌ها شد و اظهار امیدواری کرد با تسهیل در پرداخت معوقات و مطالبات پیمانکاران موجبات افزایش اعتماد پیمانکاران با مصوبات جدید ابلاغی فراهم شود و اختیارات ابلاغ شده گسترش یابد و مشکلات مانع حرکت اقتصاد مقاومتی نشود.
رشیدیان از طراحی و رونمایی سامانه‌ای در استانداری برای بررسی پیشنهادها و ایده‌های جدید خبر داد.
وی با تأکید بر اینکه هیچ دستگاهی حق تخلف از مصوبات ابلاغی کارگروه مصوبات را ندارد اعلام کرد 56 مصوبه داشته‌ایم که ابلاغ شده و تمامی دستگاه‌ها به آنچه مصوب شده باید عمل کنند و مدیرانی که عمل نکنند باید پاسخگو باشند.
وی با اشاره به اینکه 16 هزار میلیارد تومان برای حمایت از واحدهایی که بتوانند تولیدات استانداردی را تولید کنند ابلاغ شده است، افزود: واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شده تا امکان راه‌اندازی آن‌ها فراهم شود و طرحی هم برای رونق شهرک‌های صنعتی شهرستان‌ها انجام شد که با سرعت دهی به این کارگروه و همکاری بانک‌های عامل شرایط خوبی برای تولید پیدا کنند.
نصرالله جهانگرد، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در این جلسه، توسعه اقتصادی و اجتماعی را در راستای استفاده از فناوری اطلاعات، کاهش هزینه و ایجاد ارزش افزوده برشمرد و افزود: به کارگیری فناوری تنها راه تحول در اقتصاد است و صنعت فاوا نقش بسزایی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد و در برنامه‌های توسعه دولت الکترونیک و برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به آن شده است.
گفتنی است، در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استانداری خراسان رضوی و همچنین تفاهم نامه‌ای با منطقه ویژه علم و فناوری رضوی درخصوص ایجاد کانون ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.