پایتخت‌نشین‌ها و مردم شهرهای بزرگ، رسم و رسوم سایر استان‌ها را یادشان رفته و برگزاری چنین جشنواره‌ای كمك می‌كند آیین و سنن گذشته یادمان بیفتد.

جشنواره تیرنگ در كلان‌شهرها برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژمان شاهوردی، كارگردان جوانی كه با نمایش «زنه چال» از استان لرستان در سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر تیرنگ شركت كرده بود و توانست نظر داوران را به خود جلب كند، درباره حضورش در این جشنواره گفت: هدف ما از حضور در جشنواره تیرنگ، نشان دادن رسم‌هایی از استان لرستان بود كه از یاد رفته است. در كنار اینكه بسیاری از مردم شهرهای مختلف اصلا این رسوم را نمی شناسند، در لرستان هم این آیین رو به فراموشی است و ما با اجرای این نمایش در گوشه گوشه شهر خودمان خواستیم آن را به مردم یادآوری كنیم.
این كارگردان جوان درباره اینكه تا چه اندازه امكان نمایشی كردن آیین ها وجود دارد، پاسخ داد: اصلا یكی از رسالت های نمایش این است كه آیین ها را باورپذیر كرده و به مردم نمایش دهد. ما هم در نمایش «زنه چال» تنها خود آیین را به نمایش درنیاوردیم بلكه چند رسم و آیین را در قالب یك داستان گنجاندیم و آن را ارائه دادیم كه خوشبختانه مورد استقبال داوران واقع شد. فكر می كنم رسوم و سنت‌ها این قابلیت را دارند كه در قالب نمایش دربیایند و با استقبال و توجه طیف زیادی از مردم مواجه شوند.
وی با بیان اینكه بهتر است جشنواره تیرنگ در كلان‌شهرها و مخصوصا تهران برگزار شود، افزود: اگر این اتفاق در كلان‌شهرها بیفتد بازتاب بیشتری دارد و استقبال بیشتری خواهد داشت، فكر می‌كنم پایتخت‌نشین‌ها و مردم شهرهای بزرگ، رسم و رسوم سایر استان‌ها را یادشان رفته است و برگزاری چنین جشنواره ای كمك می كند یادمان بیفتد كه چه رسم هایی داریم ولی آن ها را فراموش كرده ایم.
شاهوردی افزود: سیزدهمین جشنواره تیرنگ در مازندران نیز به خوبی برگزار شد، از بی برنامگی‌های خاص برخی جشنواره‌ها خبری نبود و اجراها و برنامه ریزی مسئولان بر اساس اصول و ضوابط منظمی بود كه جا دارد از آن ها قدردانی كنم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.