جانشین فرمانده کل سپاه گفت: باید به تدریج به نقطه مرجع علمی جهان تبدیل شویم که همه پیشرفت‌ها در جهان بر اساس پیشرفت‌های ما اندازه‌گیری شود و این امر امکانپذیر است.

سردار سلامی: باید به تدریج به مرجع علمی جهان تبدیل شویم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم جشن اعتباربخشی بیمارستان بقیه‌الله که صبح امروز (دوشنبه) در مسجد جامع آن مرکز برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مدیران، پزشکان و کارکنان بیمارستان، اظهار داشت: قطعاً قرار گرفتن این بیمارستان در میان پنج بیمارستان برتر از بین ۸۵۰ بیمارستان که در یک ارزیابی جدی و سخت قرار گرفته بود و حفظ این رتبه در چند سال اخیر هرگز یک تصادف و شانس نیست.
وی افزود: ما به دنبال احیای مجد و عظمت اسلام هستیم و این کار به سادگی قابل دست یافتن است. جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه اسلام در دوران رنسانس، نقش اول را در عرصه‌های مختلف علمی داشت، افزود: رنسانس بر پایه‌ پیشرفت‌های علمی تمدن ایران و اسلام در اروپا شکل گرفته است. سلامی تصریح کرد: در دنیای پزشکی، ابن‌سینا را به عنوان دکترِ دکترها در جهان می‌شناسند و ۱۴ جلد کتاب قانون او ۷۰۰ سال است در دانشگاه‌های معتبر پزشکی اروپا تدریس می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین جهان، زکریای رازی را به عنوان پدر علم پزشکی در عصر خود می‌داند و کتاب‌های او را نیز در دانشگاه‌های معتبر غربی تدریس می‌کنند. جانشین فرمانده کل سپاه افزود: جبر محصول علمی تلاش دانشمند ما (خوارزمی) و الگوریتم هم برگرفته از نام وی است. سلامی با اشاره به اینکه اگر به تمدن اسلامی رجوع کنیم، در بسیاری از علوم، ایرانیان و مسلمانان را نفرات اول و برتر می‌بینیم، افزود: در علوم مختلف، فیزیک، شیمی، جبر و ... همواره تمدن ایران و اسلام در رتبه‌های نخست علمی قرار داشته‌اند.
وی تصریح کرد: اروپا با قرض گرفتن دانش جهان اسلام به رنسانس (تجدید حیات علمی) خودش رسید و جهان اسلام غروب کرد تا زمانی که انقلاب اسلامی ایران پدید آمد و ما امروز در مسیر بازیابی تمدن بزرگ اسلامی هستیم. جانشین فرمانده کل سپاه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای کشور و جهان اسلام، دستیابی به هویت از دست رفته را هدف قرار داده‌اند. سلامی ادامه داد: پرتاب ماهواره، موشک‌های دوربرد با دقت‌های بالا و یا ارتقای سطح دانش هسته‌ای، نانو و بیو و دیگر فناوری‌های جدید روز دنیا، موضوع ساده‌ای برای ما است و اعجازی در کار نیست چرا که این ظرفیت و استعداد قرن‌ها قبل وجود داشته است. وی تاکید کرد: ما باید به تدریج به نقطه مرجع علمی جهان تبدیل شویم که همه پیشرفت‌ها در جهان بر اساس پیشرفت‌های ما اندازه‌گیری شود و این امر امکانپذیر است.جانشین فرمانده کل سپاه افزود: علم پزشکی یک علم الهی است که هم هنر است، هم علم است و هم حکمت. اما متاسفانه در دنیای غرب، پزشکی را به یک شغل تنزل داده‌اند.
سلامی اظهار کرد: برجستگی دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان بقیه‌الله در این است که در حال بازگشت به اخلاق پزشکی بر اساس فضیلت بوده و به دنبال برقراری رابطه شفابخش بین پزشک و بیمار است. وی با اشاره به اینکه نرخ تیم بودجه درمانی در آمریکا به نسبت تولید ناخالص داخلی‌اش ۱۷ درصد است، افزود: این بالاترین نرخ تخصیص بودجه درمانی است اما ایالات متحده در نرخ مرگ و میر نوزادان در رتبه سیزدهم جهان قرار دارد که این تناقض بزرگی است که با بودجه درمانی آن کشور سازگاری ندارد.
جانشین فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: تکیه‌گاه‌های معنوی در میان کارکنان و مدیران بیمارستان بقیه‌الله یک نکته بسیار مهم و مثبتی است و حتماً اینها با این انگیزه‌های متعالی و درون‌های پاک به رتبه اول علمی خواهند رسید.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غضنفر IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    سردار جون ام بفرمایید ! هستیم !