مقامات ارشد پاکستان اعلام کردند که سفیر افغانستان در دیدار با مشاور ارشد امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان در مورد از سرگیری مذاکرات صلح پس از کشته شدن «ملامنصور» رایزنی کرده است.

مذاکرات صلح پس از مرگ «ملااختر»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، برخی از مقامات ارشد پاکستان گفتند که «عمر زاخیلوال» سفیر افغانستان در اسلام‌آباد در دیدار با «سرتاج عزیز» مشاور ارشد امور بین‌الملل نخست وزیر پاکستان در مورد از سرگیری مذاکرات صلح با طالبان بحث و تبادل نظر کرده است.

در این دیدار دو طرف در مورد موضوعات متفاوتی بحث و گفت‌وگو کردند، اما مهمترین موضوع سرنوشت مذاکرات صلح افغانستان پس از مرگ ملا منصور بود.

عزیز قبلا گفته بود که مرگ ملامنصور موجب پیچیده شدن مذاکرات صلح خواهد شد.

این در حالی است که چندی پیش نوار صوتی تایید نشده‌ای از «ملا هیبت‌الله» رهبر جدید طالبان منتشر شد که در آن از شرکت نکردن این گروه در مذاکرات صلح خبر داده بود.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز گفته بود که مذاکرات صلح افغانستان در آینده نزدیک امکان‌پذیر نیست.

هفته گذشته هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در خاک پاکستان ملامنصور را هدف قرار دادند.

طالبان افغانستان پس از گذشت چند روز این خبر را تایید و ملاهیبت‌الله را به عنوان رهبر و «سراج‌الدین حقانی» و «ملا یعقوب» پسر ملاعمر را به عنوان معاونان وی معرفی کردند.

برخی از کارشناسان افغان و خارجی بر این باورند که ملا منصور فرد معتدلی بود و جانشین وی فرد مذهبی است که این امر کار را برای از سرگیری مذاکرات صلح دشوارتر می‌کند.

نمایندگان چهار کشور آمریکا، افغانستان، چین و پاکستان چندین نشست را در اسلام‌آباد و کابل برگزار کردند که قرار شد دور اول مذاکرات مستقیم با طالبان در اوایل ماه مارس میلادی برگزار شود، اما رهبر وقت طالبان اعلام کرد که هیچ کس حق شرکت در این مذاکرات را ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.