۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: 386540

دادستان کل کشور گفت: متاسفانه به قدری فضای مجازی آلوده و مسموم است که مرتب رصد شده و هر هفته با صدها و بلکه هزاران مراکز فساد مقابله می‌کنیم.

آمار دادستان کل کشور از فسادهای مجازی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه گردهمایی روسای پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور با حضور در جمع خبرنگاران درباره سیاست‌های دادستانی کل کشور در زمان ریاستش بر این سازمان خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است آن چیزی را که تحت عنوان مسئولیت، تکلیف و یا اختیار بر عهده دادستانی کل گذاشته شده، در حد توان و با توجه به عده و عده که در اختیار داریم انجام دهیم.

وی افزود: از سال 92 که قانون آیین دادرسی جدید تصویب شد اختیار دادستانی کل افزایش داشت، اما متاسفانه به ازای این مقدار کار و مسئولیتی که بر عهده دادستانی گذاشته شده است ابزار لازم را در اختیار نداریم. از روزی که به دادستانی کل کشور آمده‌ام به دنبال این بودم که بتوانیم در حد مقدورات زمینه کار را فراهم کنیم و بتوانیم با تشکیل کارگروه‌هایی و یا احیاناً ایجاد معاونت‌های مورد نیاز مسئولیت‌های قانونی دادستانی را انجام دهیم.

منتظری گفت: مساله نظارت بر دادسراها و دفاع و صیانت از حقوق عامه از جمله مسائل بسیار مهم به شمار می‌رود. انجام اینگونه وظایف به مقدماتی نیازمند است؛ برای مثال نظارت بر دادسراها باید به صورت سیستمی و از طریق آی‌ تی صورت گیرد که خوشبختانه مقدمات کار فراهم شده و ان‌شاءالله از چند ماه آینده اجرایی خواهد شد.

دادستان کل کشور درباره ضرورت تعامل با پلیس که سئوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، گفت: پلیس یک ابزار بسیار مهم در اختیار قوه قضاییه است و قوه قضاییه بدون پلیس هرگز موفق نمی‌شود. پلیس باید تقویت شود و پلیس را به عنوان ضابط قضایی به طور قطع باید تقویت کنیم، اما نیروی انتظامی از لحاظ قانونی دارای مشکلاتی است.

وی افزود: آیین دادرسی کیفری جدید محدودیت‌هایی را برای پلیس به وجود آورده و همین موضوع باعث شده گاهی پلیس در ایفای وظایفش دچار مشکل شود. در واقع ما به دنبال این هستیم تا مشکلات را شناسایی کنیم و اگر هم نیاز به اصلاح قانون باشد آن را انجام دهیم؛ چرا که امنیت مردم بسیار حائز اهمیت بوده و نمی‌شود مساله امنیت مردم و جامعه را نادیده گرفت.

منتظری در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در سال‌های قبل دولت با دستگاه قضایی در رابطه با حوزه فضای مجازی تعاملی نداشته و حرف قوه قضاییه را نخوانده است، اظهار کرد: در رابطه با فضای مجازی صحبت بسیار است. مقام معظم رهبری نیز در سخنان اخیر خود از شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات گله‌مند بودند که خوشبختانه تذکرات ایشان به منصه بروز رسیده و آثار خود را نشان می‌دهد. دیروز در جلسه شورای عالی فضای مجازی شاهد پیشنهاداتی بودیم که در راستای سر و سامان دادن به سامانه‌های اجتماعی بود که امیدواریم هرچه زودتر به مرحله عمل در بیاید.

وی افزود: ما در دادستانی کل به لحاظ اینکه دادستانی رئیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه محسوب می‌شود در حد توان‌مان فعالیت داریم و هر دو هفته یک بار با دستگاه‌های ذی‌ربط جلساتی را برگزار می‌کنیم. متاسفانه به قدری فضای مجازی آلوده و مسموم است که مرتب رصد شده و هر هفته با صدها و بلکه هزاران مراکز فساد مقابله می‌کنیم.

منتظری خاطرنشان کرد: راه‌حل اساسی این است که باید فضای مجازی ملی به وجود بیاید تا بتوانیم از جامعه صیانت کنیم که امیدوارم با گامی که از روز قبل در شورای عالی فضای مجازی برداشته شده با سرعت بیشتری به دغدغه مقام معظم رهبری و مردم رسیدگی کنیم؛ چرا که مردم از این معضل رنج می‌برند.

دادستان کل کشور گفت: متاسفانه فضای امروز حاصل فعالیت انسان‌های ضداخلاق و دشمن بشریت است که با اهداف تعریف شده قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند.

منتظری در پایان در واکنش به سئوال یکی از خبرنگاران درباره بازداشت احتمالی حسین فریدون سکوت کرد و هیچ پاسخی نداد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.