۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
کد خبر: 386554

اصلاح طلبان علاوه بر دولتی ها، از خودی ها نیز دور خورده اند. بخش قابل توجهی از لیست امید به عارف رای نداده اند و به سمت لاریجانی و اصولگریان تمایل پیدا کرده اند.

پاسخ به یک سوال؛ چرا عارف رئیس نشد؟!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جهان، علاوه بر عارف که به خوبی دریافته دولت روحانی، علی لاریجانی را بر وی ترجیح می دهد، بخش قابل توجهی از اصلاح طلبان نیز به این رفتار دولت پی برده اند.

اما در این میان رفتار دوگانه دولتمردان بیشتر اصلاح طلبان را ناراضی کرده است. زیرا اصلاح طلبان معتقدند که دولتی ها با آنها صداقت ندارند. به اعتقاد آنها دولتی ها از یک طرف خود را حامی اصلاح طلبان و همپیمان نشان می دهند و از طرف دیگر درست بر خلاف آن عمل می کنند!

اصلاح طلبان برای ریاست عارف بر مجلس به شدت به حمایت دولت احتیاج داشتند. به اعتقاد اصلاح طلبان اگر دولت لابی های خود درباره عارف را فعال می کردند، الان نتیجه انتخابات هیات رئیسه مجلس چیز دیگری بود.

اما درست در چنین بزنگاهی نه تنها دولت از عارف به عنوان نماد اصلاح طلبان در مجلس حمایت نکرد، بلکه اصلاح طلبان معتقدند دولتی ها تمام قد در دفاع از علی لاریجانی به میدان آمدند.

اصلاح طلبان از خودی‌ها هم رو دست خوردند!

این در حالیست که اصلاح طلبان علاوه بر دولتی ها، از خودی ها نیز دور خورده اند. بخش قابل توجهی از لیست امید به عارف رای نداده اند و به سمت لاریجانی و اصولگریان تمایل پیدا کرده اند. انتخابات هیات رئیسه مجلس نشان داد که اصلاح طلبان بیشتر از گذشته باید نگران سواستفاده شدن و ابزار شدن برای دیگر جریانات و چهره های سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری 92 باشند.

همچنانکه که عبدالله ناصری در گفتگو با اعتماد، نکات قابل توجهی از دلایل عدم رای آوری عارف را بیان کرده است.

این چهره اصلاح طلب در این گفتگو در پاسخ به این سوال که چرا بعضی افرادی که با لیست امید به مجلس راه پیدا کردند با رایی که مردم به خاطر حضورشان در لیست امید داده بودند، پایبند نبودند؟، اظهار داشت: متاسفانه این مساله یک پدیده طبیعی در جوامع توسعه نیافته است و چندان هم دور از ذهن نبود. من به عنوان یک کنشگر سیاسی از رفتارهای دوگانه نمایندگان در هر جبهه سیاسی که صورت گیرد، گلایه مند هستم. بالاخره آدم هایی بودند که اعلام کردند به آقای عارف رای می دهند اما لحظه آخر این رای را به آقای عارف ندادند. تعداد قابل توجهی از آنها برای ما شناخته شده هستند.اما به این معنا نیست که امروز آنها را از فراکسیون امید یا از لیست متعلق به جریان اصلاح طلبی اخراج کند. این مساله مربوط به ظرفیت و خصلت های روحی و اخلاقی آدم هاست.

اما ناصری در ادامه این گفتگو به دور خوردن اصلاح طلبان توسط دولت و حزب اعتدال و توسعه اشاره و می افزاید: البته این نکته ناگفته نماند که بخشی از اعضای هیات دولت و حزب اعتدال و توسعه در این چند روز با وجود قول و قرارهایی که برای حمایت کامل از ریاست عارف گذاشته بودند تلاش هایی در خلاف جهت ان داشتند. این کار آنان نه با عمد و غرض بلکه به این خاطر بود که در شرایط حساس کشور ریاست لاریجانی را به نفع کشور می دانستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عاشق بهار IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    این اتفاقات نشون میده اصلاح طلبان به خودشون هم رحم نمیکنند انوقت توقع دلسوزی برای مملکت ومردم ازابها اشتباه است جناب عارف بدرد مدیریت نمیخورد تکرارکنید