دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: هیچ فرد و قومی حق ندارد خود را ایرانی تر از دیگر اقوام و افراد بداند.

یونسی: هیچ ایرانی ،ایرانی تر از دیگران نیست

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: هیچ فرد و قومی حق ندارد خود را ایرانی تر از دیگر اقوام و افراد بداند.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی یونسی که به عنوان نماینده رئیس جمهوری به شهرستان مرزی سردشت در آذربایجان غربی سفر کرده است، عصر روز دوشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: دولت و نظام با هر گونه قوم گرایی و تسلط و ترجیح قومی بر قوم دیگر مخالف بوده و با آن برخورد خواهد کرد.
وی گفت: اقوام و مذاهب مختلف ایران جلوه ای از وحدت ملی هستند که بدون توجه به این تنوع هرگز کشور قادر نخواهد بود به پیشرفت و توسعه نایل شود.
حجت الاسلام یونسی با بیان اینکه پیشرفت کشور نیازمند مشارکت همه اقوام و مذاهب است، افزود: قطار ایران به همه ملت ایران تعلق دارد و هرکسی بخواهد از آن پیاده شود، بدون شک مانع حرکت آن خواهد شد.
وی از اقوام ایرانی به عنوان یک فرصت ارزشمند یاد کرد و گفت: در شرایط حساس منطقه ای، همه باید با تدبیر و هوشیاری کامل با توطئه های دشمن و گروه های افراطی و قوم گرا برخورد کنند و فرصت هرگونه اختلاف افکنی را از آنها بگیرند.
حجت الاسلام یونسی اضافه کرد: انتخاب شهرستان مهاباد در خلال سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان غربی و دیدار با مردم این منطقه نشان دهنده اهمیت و توجه شخص رئیس جمهوری و دولت تدبیر و امید به همه اقوام کشور است.
وی گفت: هر چند که این تصمیم دکتر روحانی که از اهمیت سیاسی و فرهنگی بالایی برخوردار است، با مخالفت هائی همراه بوده و برخی قصد کارشکنی در این مورد و لغو این سفر را داشتند اما با این وجود رئیس جمهوری بر این تصمیم مهم خود همچنان پابرجا ماندند.
حجت الاسلام یونسی با اشاره به برخی مشکلات و تنگناهای موجود در کشور گفت: خواسته های مردم فراوان ولی ظرفیت محدود است و از این رو دولت در تلاش است تا اولویت هائی را برگزیند که تاثیر زیادی بر عامه مردم داشته باشد.
وی همچنین با بیان موفقیت دولت در برنامه برجام و رفع تحریم ها اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در گام اول با برداشتن تحریم ها و در گام بعدی با ایجاد رونق اقتصادی دنبال بهبود شرایط کار و معیشت مردم است.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید با رفع تحریم ها توانست سایه شوم جنگ را از ایران اسلامی برطرف سازد.
وی اظهار کرد: تمامی تلاش دولت بر این است که نشاط و پویایی را بر اقتصاد کشور بازگرداند و این امر تنها در سایه مشارکت مردم با دولت امکانپذیر است.
وی به مشکلات شهرهای مرزی سردشت و پیرانشهر اشاره کرد و گفت: در این میان مردم شهرستان سردشت از مظلومیت بالاتری برخوردار هستند زیرا آنها در کنار محرومیت، مظلومیت ناشی از سلاح های شیمیایی را نیز متحمل شده اند.
حجت الاسلام یونسی یکی از مهمترین مشکلات این شهرستان های مرزی را نبود جاده های مناسب عنوان و اظهار امیدواری کرد که در سفر رئیس جمهوری و با تلاش مسئولان بومی، این مشکل که همانند سدی در برابر توسعه آنها است، از میان برداشته شود.
وی همچنین با تاکید بر جذب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این مناطق گفت: باید تلاش کرد تا احساس ناامنی در این مناطق از میان برداشته شود زیرا ناامنی در کنار تبعیض و بی عدالتی مهمترین موانع در راه توسعه محسوب می شود.
شهرستان مرزی سردشت با 111 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه وارد استان آذربایجان غربی شد.
رئیس جمهوری در دومین روز حضور خود در استان روز سه شنبه به شهرستان مهاباد سفر خواهد کرد و ضمن بهره برداری از مجتمع پتروشیمی، با مردم این شهرستان نیز در ورزشگاه آزادی دیدار خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.