مدیر حوزه های علمیه گفت: جلوگیری از حضور زائران ایرانی در حج تمتع، ریشه در فتاوای تکفیری ها دارد.

جلوگیری از حضور زائران ایرانی در حج ریشه در فتاوای تکفیری ها دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز دوشنبه در دیدار جمعی از علمای پاکستان، افزود: چرا امسال زائران ایرانی از حج تمتع محروم شدند؟ آیا این عمل غیر از فتاوای تکفیری ها بود؟ روز گذشته مسئولان ایرانی رسما اعلام کردند که دولت سعودی به جای میزبانی شرایط را به گونه ای قرار داده که زائران ایرانی نتوانند در حج شرکت کنند. 
امام جمعه موقت قم ادامه داد: اگر اتحادی در میان علمای جهان اسلام وجود داشت، هیأتی به عربستان سعودی رفته و سئوال می کرد که چرا مانع حج ایرانیان می شوید. 
آیت الله حسینی بوشهری با بیان این مطلب که امروز سازمان کشورهای اسلامی نیز وابسته به کفار شده است، اظهار داشت: علما و بزرگان جهان اسلام می توانند با اتحاد در صحنه ها حضور پیدا کرده و کارهای بزرگی انجام دهند. 
وی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: وجود تفرقه در میان امت و علمای جهان اسلام، دلیل مشکلاتی است که در میان مسلمانان وجود دارد. 
وی ابراز کرد: امروز منافع دشمنان بر تفرقه در میان امت اسلامی است و با اجرای ضرب المثل انگلیسی 'تفرقه بینداز و حکومت کن' در حال پیشبرد اهداف خود در جوامع اسلامی هستند. 
مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: امروز جای افسوس، غم و غصه است که در همین لحظه که ما در اینجا نشسته ایم، مسلمان را به نام مسلمان می کشند؛ آن هم با پول خود مسلمانان و با امکاناتی که دشمنان در اختیار آنان قرار می دهند. 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اکنون کشورهای اسلامی سالانه بخش عظیمی از بودجه خود را صرف مباحث نظامی کرده و در یمن، عراق، سوریه، لبنان و ... هزینه می کنند. 
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اتحاد علمای جهان اسلام که در پیشنهادها و سخنان شما وجود داشت، بسیار خوب و مهم است. 
امام جمعه موقت قم با بیان این مطلب که ما امروز از سه جا در حال ضربه خوردن هستیم، گفت: دولت های کفر، سران برخی از کشورهای اسلامی و متأسفانه برخی از علمای جهان اسلام، سه مرکزی هستند که در حال ضربه زدن به امت اسلامی اند. 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حضور تکفیری ها در منطقه ، ابراز کرد: عقبه تکفیری ها، فتوای عالمانی است که به کشتار شیعه یا مسلمانان دستور داده اند. 
وی خاطرنشان کرد: سیدحسن نصرالله، این سید رشید جهان عرب و اسلام در سخنانی گفته است که «ما با تکفیری ها از نظر فیزیکی می توانیم مقابله کرده و پیروز شویم؛ اما علمای جهان اسلام باید فکر آنان را تغییر دهند» که این تفکر عوض نخواهد شد مگر اینکه علمای اسلام به گونه ای به تبیین مسائل و مباحث بپردازند که جوانان مسلمان در مقابل فتوای تکفیری ها و کفر جهانی ایستادگی کنند. 
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه امروز فقط شیعه مورد دشمنی تکفیری ها نیست، تصریح کرد: امروز بزرگ ترین هدف دشمنان در جهان اسلام، بردن آبروی نبی مکرم اسلام(ص) است که در این راستا شیعه و سنی باید با هم به مقابله با این اهداف شوم بپردازند. 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.