جانی شی، مدیرعامل کمپانی ایسوس امروز در رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۶ به روی صحنه رفت و از رباتی خانگی به نام ZenBo رونمایی کرد.

ربات خانگی ZenBoT ایسوس، با قابلیت حرف زدن، راه رفتن و کنترل وسایل خانه رونمایی شد + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، جانی شی، مدیرعامل کمپانی ایسوس امروز در رویداد کامپیوتکس 2016 به روی صحنه رفت و از رباتی خانگی به نام ZenBo رونمایی کرد.

وی در خصوص این ربات عنوان کرد که ما با این ربات قصد داریم تا آرزوی رایانش رباتیک در خانه ها را محقق کنیم. محصولی که با هدف "کمک رسانی، سرگرمی و همراهی" طراحی شده و می تواند همنشینی ایده آل برای کودکان و افراد مسن باشد.

ویژگی جالب ZenBo این است که می تواند با تمامی دستگاه های هوشمند قدیمی و جدید خانگی ارتباط برقرار کند و بدین ترتیب، می توانید به لطف دوربین نصب شده بر روی در، ببینید که چه کسی پشت در است و از طریق این ربات، آن را از راه دور باز کنید. همچنین این ربات از قابلیت برقرار ارتباط با لامپ ها، تلویزیون ها، تصفیه کننده های هوا و سایر دستگاه های هوشمند برخوردار است.

این ربات می تواند بدون هیچ کمکی در محیط خانه حرکت کند و با توجه به دستورات صوتی که فرد به آن می دهد، مسیر خود را تغییر دهد. صورت این ربات نیز همانند یک رابط لمسی عمل می کند و با کمک آن می توانید دستوراتی از قبیل برقراری تماس های ویدیویی، انجام خریدهای اینترنتی و حتی پخش ویدیوهای آنلاین را اجرا کنید.

اگرچه این ربات هنوز نوپاست، اما به گفته ایسوس قادر است همانند یک دستگاه یادآورنده عمل کند و زمان دقیق ملاقات ها و یا مصرف داروهایی خاص در ساعاتی مشخص را به صاحب خود یادآوری کند. همچنین قادر است در مواقع افتادن شخص بر روی زمین، با ارسال پیام سایر اعضای خانواده را در جریان این اتفاق قرار دهد. دوربین تعبیه شده در ZenBo نیز در پیدا کردن موقعیت مکانی این ربات، به فرد کمک خواهد کرد.

در خصوص ویژگی های سرگرم کننده این ربات نیز باید گفت که قادر است همگام با موسیقی در حال پخش، سر و بدن خود را تکان دهد. همچنین می تواند داستان هایی را که توسط مهندسان ایسوس برایش تعریف شده است، با صدای بلند بخواند.

قطعاً ایسوس به تبلیغ برنامه توسعه دهنده این ربات خواهد پرداخت که امکان دسترسی به کیت توسعه نرم افزاری ربات را فراهم خواهد کرد و می تواند منجر به تولید اپلیکیشن های بیشتر برای آن شود. چیزی که برای این ربات و آینده آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

گفتنی است شباهت هایی میان این ربات با ربات Pebble کمپانی Softbank وجود دارد و درسی که می تواند از دوست ژاپنی خود یعنی پبل بگیرد این است که می بایست قابلیت ها و ویژگی هایی را در دل خود جای دهد که بودن خود را توجیه و علاقه مندان را نسبت به خرید، ترغیب کند.

 

ZenBo

 

 

ZenBo

 

 

ZenBo

 

 

ZenBo

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.