کمپانی گوگل در حال نهایی کردن اقدامات لازم برای فروش بخش رباتیک خود موسوم به Boston Dynamics به شرکت تویوتاست.

گوگل بخش رباتیک خود را به کمپانی تویوتا فروخت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، کمپانی گوگل در حال نهایی کردن اقدامات لازم برای فروش بخش رباتیک خود موسوم به Boston Dynamics به شرکت تویوتاست.

شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت در ماه مارس از تصمیم خود برای واگذاری این بخش به کمپانی های خریدار خبر داد و اکنون آخرین گزارش ها حاکی از این است که قراردادی میان گوگل و تویوتا به امضا رسیده است.

البته تویوتا برای تصاحب این بخش، چندان هم کار راحتی را در پیش نداشت و در کنار خود، کمپانی آمازون را می دید که تمایل زیادی برای خرید این بخش داشت و از هیچ کوششی برای تصاحب Boston Dynamics دریغ نکرده بود.

در این گزارش آمده است که مدیران شرکت آلفابت برای بخش نام برده، آینده روشنی را نمی دیدند و در واقع، عقیده داشتند که Boston Dynamics نمی تواند در طی چند سال آینده محصولی را تولید و روانه بازار کند. البته، تنش های اخیری که میان مدیران این تیم رباتیک و همچنین مسئولین آلفابت شکل گرفت، در اتخاذ این تصمیم چندان هم بی تاثیر نبود.

به گفته یکی از کارکنان این بخش، واگذاری این واحد به کمپانی تویوتا می تواند به منزله یک "خرید دوستانه" تلقی شود چرا که این بخش اخیراً همکاری های نزدیکی را با موسسه تحقیقاتی تویوتا داشته که در نوامبر سال 2015 تاسیس شده است.

مرکز تحقیقاتی تویوتا به تازگی و به منظور تمرکز بر روی فناوری هایی همچون هوش مصنوعی و حوزه رباتیک راه اندازی شده و هم اکنون، گیل پرت، مدیرعاملی این مرکز را بر عهده دارد. ناگفته نماند که پرت، سابقه کار در Boston Dynamics را در کنار مدیرعامل این واحد یعنی مارک رایبرت در کارنامه دارد.

با اتخاذ این تصمیم از سوی آلفابت، بسیاری از مهندسان و کارکنان بخش رباتیک گوگل، این شرکت را ترک کرده و به کمپانی تویوتا ملحق شدند که از جمله شاخص ترین این افراد می توان به بنیانگذار این بخش، یعنی جیمز کافنر و جوزف باندیارک از مدیران ارشد این واحد اشاره کرد.

گفتنی است ارتش آمریکا در طی سال های اخیر، یکی از حامیان مالی بزرگ Boston Dynamics بوده و زمانی که این بخش به یکی از زیر مجموعه های گوگل درآمد، همکاری های نزدیکی را با یکدیگر داشته اند؛ اگرچه گوگل تمایل زیادی به ساخت ربات های نظامی نداشت.

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص جزییات این قرارداد و مبلغ آن منتشر نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.