قدس آنلاین- تبریز: : عضو هیئت رییسه سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه (UCLG MEWA) گفت: بهبود کیفیت زندگی شهری و اصلاح معضلات زیست‌محیطی، نیازمند نقش‌آفرینی حکومت‌های محلی است.

اصلاح معضلات زیست‌محیطی، نیازمند نقش‌آفرینی حکومت‌های محلی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی، در دومین اجلاس کمیته محیط زیست سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه (UCLG MEWA) در استانبول ترکیه خاطرنشان کرد: روند شهرسازی امروز، به این نتیجه مهم رسیده است که باید خط فکری خود را بر مبنای کمترین تردد خودرویی، پایه‌ریزی کند؛ این رویکرد در هر دو حوزه حفاظت از بافت‌های تاریخی و کاهش آلودگی وضع هوا قطعا مثمرثمر خواهد بود.

وی در عین حال، اضافه کرد: تجارب شهرهای بزرگ در زمینه ناوگان حمل‌و‌نقل ترکیبی، در بخش‌های مختلف فن‌آوری، توسعه، تجهیز و سرمایه‌گذاری می‌تواند در این خصوص به اشتراک گذاشته شود؛ در این صورت، شاهد یک روند منسجم در کاهش آلودگی هوا و ارتقای نشاط اجتماعی در منطقه خواهیم بود.

نماینده شهرداران جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان میزبان سومین نشست کمیته محیط زیست  UCLG MEWA در سال 2018 گفت: کلان‌شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018، با برخورداری از مدیریت هماهنگ و منسجم، مصمم به نقش‌آفرینی در اهداف زیست‌محیطی غرب آسیا است.

شهردار تبریز با اشاره به جایگاه علمی و تحقیقاتی مراکر دانشگاهی تبریز و آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تبادل یافته‌های علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی در موضوعات زیست‌محیطی از قبیل آلودگی هوا، کنترل ترافیک، مدیریت منابع آبی و سایر حوزه‌های زیست‌بوم، می تواند عموم کشورهای عضو را از الگوهای گرانسنگی برخوردار کند.

وی همچنین  با تاکید بر مشترکات فرهنگی و استفاده از بحث خواهر خواندگی میان تبریز و استانبول بر گسترش روابط و افزایش تعامل میان دو شهر تاکید کرد.

 یادآور می‌شود دکتر صادق نجفی، شهردار تبریز و نماینده شهرداران کشورمان، ماه گذشته طی انتخابات سازمانی، به عنوان عضو هیئت رییسه سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه (UCLG MEWA)انتخاب شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.