قدس آنلاین/ ساحل‏ عباسی: سردار حسین اسداللهی فرمانده لشکر عملیاتی۲۷ محمد رسول‌الله)ص) است؛ لشکری به جا مانده از یادگارهای دوران دفاع مقدس، لشکری که بنام شهدایی چون جاویدالاثر احمد متوسلیان و شهید محمد ابراهیم همت متبرک است. عشقستان در گفت‌وگوی پیش‌رو با فرمانده این لشکر حماسه‌ساز، در کنار بررسی مجموعه فعالیت‌های لشکر، حال و هوای مدافعان حرم را از زبان فرماندهی که خود افتخار همراهی با مدافعان حریم اهل‌بیت پیامبر(ص) را داشته ، تبیین کرده است.

هدف از اتهام زدن به مدافعان حرم  شکستن وحدت اسلامی است

سردار حسین اسداللهی لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) را یادگاری ارزشمند از  حاج احمد متوسلیان، شهید مدافع حرم حاج حسین همدانی و شهید بزرگوار جاویدالاثر حاج رضا فرزانه توصیف می‌کند و می‌گوید: بی‌شک سربازان و رزمندگانی که با توجه به آموزه‌های فرماندهان شهید این لشکر آماده ایثار در راه اسلام و میهن هستند ابایی از جانفشانی و شهادت در راه حق ندارند.
وی به حضور نیروهای سلحشور کشور به عنوان مستشار نظامی در سوریه اشاره کرده، می‌گوید: واژه مدافعان حرم از سال94 به بعد به آهستگی اما با دلنشینی عجیبی در جان و دل مردمی نشست که همیشه پاسدار حریم ولایت بوده‌اند. مدافعان حرم در حقیقت مهاجرانی دریا دل هستند که از مرز و بوم خود برای دفاع از حریم اهل بیت و آل‌الله بیرون آمده‌اند. در اذهان عمومی این‌گونه مطرح شده که مدافعان حرم متشکل از سربازان ایرانی هستند، در حالی که مدافعانی که امروز در سوریه از حرم حضرت زینب(س) دفاع می‌کنند شیردلانی از سراسر جهان اسلام هستند که بنا به پیش‌بینی حضرت امام خمینی(ره) که نوید تشکیل امت اسلامی را داده بودند در سوریه امتی اسلامی ایجاد کرده‌اند تا بتوانند پاسدار حرمی باشند که حرم آل‌الله است.
وی با بیان اینکه شیعیان قادر به مشاهده بی‌حرمتی به حریم ولایت و امامت نیستند، می‌افزاید: مدافع حرم واژه‌ای است که تنها خاص سربازان و رزمندگانی نیست که در سوریه با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند، مدافع حرم کسی است که امروز در هر قدم با هر توان و ابزار حتی با قلم خود برای دفاع از حریم ولایت با اراده و تمام قد در حال نبرد با دشمنان اسلام هستند.


 مدافعان حرم، تبلور سخن امام(ره) هستند
وی درباره فرمانبرداری مدافعان حرم از مقام عظمای ولایت می‌گوید: خوشبختانه تعمق دینی و بصیرت مدافعان حرم نشان از تعهد آنها به فرامین مقام معظم رهبری و اجابت اوامر رهبر مسلمانان جهان است. عملکرد مدافعان حرم بیانگر ولایت‌مداری خاص آنان است چنانکه در تمامی اعمال و رفتارشان تأثیر کلام رهبری هویدا است. بی‌شک مدافعان حرم تبلور سخنان امام خمینی(ره) هستند و صدای ایشان و سؤال بسیار مهمی را که از سوی ایشان مطرح و پاسخ داده شده، با جان و دل شنیده‌اند؛ آن‌گونه که بنیانگذار انقلاب اسلامی با طرح این پرسش و پاسخ به آن فرمودند: اساس و مبنای سیاست بیگانگان با ما تا کجاست؟ بیگانگان و متجاوزان تا کی و کجا ما را تحمل می‌کنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول می‌کنند؟ بی‌شک آنها مرزی بجز عدول از همه هویت‌ها و ارزش‌های الهی و مکتبی برای ما تصور نمی‌کنند و طبق نص صریح قرآن تا زمانی که هویت دینی و شرافت مکتبی‌تان را لکه‌دار نکنند، دست از سر شما برنمی‌دارند؛ در حقیقت امام دهه‌ها پیش چنین پیش‌بینی ارزشمندی کرده بودند.
وی با بیان اینکه دشمنی غرب با جهان اسلام درشکل حمایت از گروه‌های تروریستی نشان از پیش‌بینی حضرت امام(ره) دارد، اضافه می‌کند: دشمنی غربی‌ها و سعودی با اسلام ناب محمدی امروز خود را در سوریه و در قالب گروه‌هایی نشان داده که به اسم اسلام، جهان اسلام را تهدید می‌کنند. مدافع حرمی که امروز در سوریه در حال جهاد است تنها از بین شیرمردان ایرانی وارد این عرصه حساس ایمانی نشده بلکه به جرأت می‌توان گفت امروز از جای جای جهان از آسیا تا آفریقا و حتی اروپا هم افرادی به عنوان مدافع حرم در خدمت اهل بیت حاضرند تا به جهان نشان دهند جامعه اسلامی متشکل از همه کشورهای اسلامی است که نمی‌توانند  نسبت به حریم اهل بیت ولایت بی‌تفاوت باشند.

 لشـکر ورود جدی در عرصه تحولات سوریه نداشت
وی درباره مشاهدات خود از نبرد مدافعان حرم و  لشکر تحت فرماندهی خود می‌گوید: لشکر 27 محمد رسول الله(ره) شهدای شاخصی داشته چه در زمان هشت سال دفاع مقدس و چه در دفاع از حریم ولایت در سوریه. لشکر 27 محمد رسول‌الله متشکل از نیروهای مردمی است که توسط بسیج مردمی تشکیل شده و با سازماندهی و آموزش نیروهای خود برای ارتقای روحیه دفاعی کشور آماده هرگونه خدمت‌رسانی و جانفشانی است. یقیناً حضور لشکر 27 محمد رسول‌الله در سوریه طبق خواست خود سربازان ولایت‌مدار بوده و لشکر ورود جدی در عرصه تحولات سوریه نداشته است.  بی‌شک  با کوچکترین اشاره‌ای از مقام عظمای ولایت هزاران هزار مدافع حرم خواب را از چشم حرامیان خواهند گرفت. خوشبختانه روند تحولات سوریه نشان می‌دهد که نیروهای مردمی و لشکر این کشور از گذشته توانمندتر و منسجم‌تر عمل می‌کند. وی با یادی از شهدای مدافع حرم لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) حاج حسین همدانی، حاج رضا فرزانه، قدیر سرلک، تقی ارغوانی، سید اسماعیل سیرت‌نیا، میثم نجفی و ...، اضافه می‌کند: افرادی به عنوان مدافع حرم از کشورهای مختلف در کنار هم با تروریست‌ها می‌جنگند، شاید یک هفته یا یک ماه بیشتر از آشنایی آنها نگذشته اما چنان حال و هوایی دارند گویی که سال‌ها در کنار هم با صفا و سادگی زندگی کرده‌اند.
تقریباً چیزی شبیه حال و هوای دفاع مقدس با این تفاوت که همه سربازان و دلاورمردان جنگ تحمیلی ایرانی بودند و ماه‌ها شاید سال‌ها در کنار هم از میهن دفاع می‌کردند. بی‌شک همبستگی و روح ایمانی که در نیروهای جهادی مدافع حرم وجود دارد نشان از نگاهی فراتر از نگاه و حمایت زمینی است و آن چیزی نیست غیر از حمایت خاندان نبوت و طهارت از کسانی که دنیای خود را به آخرتی وصل کردند که همه رزق و روزی خداست و امان در محضر ائمه‌ای که جان جهان هستند.

 پاسخ به یاوه گویی‌های دشمنان
سردار حسین اسداللهی در پاسخ به یاوه گویی‌ها و شبهه‌افکنی دشمنان اسلام درخصوص دریافتی‌های مالی مدافعان حرم می‌گوید: در جهان اسلام به خصوص در عالم تشیع اتفاق بزرگی صورت گرفته، هم بستگی و پیوستگی که خوشایند جهان غرب و دشمنان اسلام راستین نیست از این رو برای آسیب زدن به این کار ارزشی و از بین بردن وحدت جامعه اسلامی با شبهه افکنی درصدد زیر سؤال بردن و کاهش ارزش فعالیت جهادی مدافعان حرم هستند و مسأله دریافت پول‌های کلان را در خصوص کسانی مطرح می‌کنند که پیکرشان چاک چاک به وطن بازگشته یا افرادی چون حاج رضا فرزانه و... همچنان جاوید الاثر باقی مانده‌اند. حال این  سؤال پیش می‌آید اگر فردی به ولایت و دفاع از حریم امامت اعتقادی نداشته باشد برای چه میزان پول حاضر است عروس بیست روزه یا زن باردار یا نوزادش را رها کند، بی‌آنکه از بازگشت خود به وطن مطمئن باشد؟ اتفاقاً چند روز پیش برای دیدار خانواده یکی از شهدای فاطمیون که از برادران افغان  بود به منزل ایشان رفتم. بیست روز بعد از ازدواج راهی سوریه شده بود تا از حرم حضرت زینب دفاع کند. در این حین از وضعیت مالی ایشان پرسیدم و متوجه شدم هیچ نیاز مالی نداشته و از مال دنیا بی‌نیاز بوده است. برای گذشتن از زندگی بیست روزه چه مبلغی می‌تواند دامادی را وسوسه کند که از خانواده خود بگذرد؟ مسلماً توطئه‌های دشمن و تهمت‌هایی که به مدافعان حرم می‌زنند برای سرپوش گذاشتن به اسلام آمریکایی و پوشالی است که درصدد گسترش آن هستند. عملکرد و نوع واکنش دشمنان اسلام نشان می‌دهد آنها از توان و قدرت ایمان شیعه در هراسند و چون می‌دانند این مردم  دل در گرو فرمایش‌های اهل بیت(ع)، امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب دارند با تمام توان در برابر ایران اسلامی و رزمندگان مسلمان ایستاده‌اند.
سردار اسداللهی با بیان اینکه نیازمند بازخوانی افکارامام خمینی(ره) هستیم، می‌گوید: اگر امت اسلامی افکار متعالی امام را بصورت صحیح بازخوانی کنند کلاف درهم پیچیده دشمن در هم پیچیده‌تر خواهد شد، چرا که دشمن بخوبی می‌داند اندیشه ضداستکباری امام خمینی واضح است و کسانی که بصیر باشند و با بصیرت رفتار کنند تمام قد در برابر توطئه‌های دشمنان می‌ایستند، همان‌گونه که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود بحث آزادسازی خرمشهرهای دیگری را مطرح کردند. بی‌شک آزادی این خرمشهرها به دست مدیران و جامعه‌ای انجام می‌شود که از آگاهی، بصیرت و ایمان متعالی برخوردار باشند تا در سایه‌سار ایمان خود نابودی دشمنان اسلام و قرآن را رقم زنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.